RSMZ303 Anasanat Atölye 3 (Heykel)

4 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ303
Ad Anasanat Atölye 3 (Heykel)
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. RAGIP ŞAHİN


Dersin Amacı

Üç boyut algısıyla birlikte çizim, kil biçimleme, kalıp alma ve döküm yapma becerisini kazanmak

Dersin İçeriği

Uygulama ağırlıklı yürütülen bu derste, üç boyut algısı ve plastik biçimleme becerisi kazandırılmaktadır. Çizim çalışmaları, kilden yapılan doğa etütleri, antik kopya büstler ve canlı modelden etütler yapılmasının ardından kalıp alma ve döküm yapma işlemleri ve teknikleri çalışılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi, Sanatın Öyküsü. Norbert Lynton, remzi Kitabevi, Modern Sanatın Öyküsü. E. H. Gombrich, Remzi Kitabevi, Sanat ve Yanılsama.Pierre Bourdieu,Alfa Yayıncılık, Sanatın Kuralları.Özi Huntürk,Hayalperest Yayınevi,Heykel ve Sanat Kuramları

Notlar

kütüphane, atölye çalışmaları, çeşitli sanatçı örnekleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üç boyut algısını kazanır.
ÖÇ02 Canlı modelden Anatomi çalışmaları yaparak, insan bedenini tanır,
ÖÇ03 Heykelde oran-orantı, ışık-gölge, form-hacim, yüzey, ritm, doku gibi kompozisyon elemanlarını açıklayabilir.
ÖÇ04 Canlı modellerden büst etütleri yapabilir.
ÖÇ05 Negatif kalıplardan pozitif dökümleri yapabilir.
ÖÇ06 Malzeme ve teknik bilgilerini ilk ve orta okul düzey öğrencilerine öğretebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. 1
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 2
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 2
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve dersin amacı, yöntemi, konuları ve ölçme-değerlendirme (sınav, performans, sunum, vb.) hakkında bilgilendirme yapma Dersin içeriğinin ve kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Çalışma konusunun ( canlı modelden etüt çalışması) örnekler ve kavramlar üzerinden tartışılıp belirlenmesi Eskiz çizimler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
3 Canlı modelden ayrıntılı desen çizimi, Eskiz çizimler, örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Canlı modelden etüt çalışmasına başlangıç Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Uygulama süreci 2, Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
6 Uygulama süreci 3, Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Çalışmanın sonlandırılması ve genel değerlendirme Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Yeni çalışma için, konu (Duruş, Pozisyon) belirlenmesi ve örnekler üzerinden tartışılması,eleştiri ve analiz yapma, Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Canlı modelden ayrıntılı desen çizimi ve anatomik detay çizimleri Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Canlı modelden etüt çalışmasına başlangıç 1, Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Canlı modelden etüt çalışması, 2 Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Canlı modelden etüt çalışması, 3 Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Canlı modelden etüt çalışması, 4 Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Başarılı çalışmaların kalıbının alınması, Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
16 Çalışmaların kalıptan çıkarılması Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS