Genel Bilgi
Kod | RSMZ303 |
Ad | Anasanat Atölye 3 (Heykel) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. RAGIP ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. RAGIP ŞAHİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Üç boyut algısıyla birlikte çizim, kil biçimleme, kalıp alma ve döküm yapma becerisini kazanmak
Dersin İçeriği
Uygulama ağırlıklı yürütülen bu derste, üç boyut algısı ve plastik biçimleme becerisi kazandırılmaktadır. Çizim çalışmaları, kilden yapılan doğa etütleri, antik kopya büstler ve canlı modelden etütler yapılmasının ardından kalıp alma ve döküm yapma işlemleri ve teknikleri çalışılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi, Sanatın Öyküsü. Norbert Lynton, remzi Kitabevi, Modern Sanatın Öyküsü. E. H. Gombrich, Remzi Kitabevi, Sanat ve Yanılsama.Pierre Bourdieu,Alfa Yayıncılık, Sanatın Kuralları.Özi Huntürk,Hayalperest Yayınevi,Heykel ve Sanat Kuramları
Notlar
kütüphane, atölye çalışmaları, çeşitli sanatçı örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üç boyut algısını kazanır. |
ÖÇ02 | Canlı modelden Anatomi çalışmaları yaparak, insan bedenini tanır, |
ÖÇ03 | Heykelde oran-orantı, ışık-gölge, form-hacim, yüzey, ritm, doku gibi kompozisyon elemanlarını açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Canlı modellerden büst etütleri yapabilir. |
ÖÇ05 | Negatif kalıplardan pozitif dökümleri yapabilir. |
ÖÇ06 | Malzeme ve teknik bilgilerini ilk ve orta okul düzey öğrencilerine öğretebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | 1 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin amacı, yöntemi, konuları ve ölçme-değerlendirme (sınav, performans, sunum, vb.) hakkında bilgilendirme yapma | Dersin içeriğinin ve kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Çalışma konusunun ( canlı modelden etüt çalışması) örnekler ve kavramlar üzerinden tartışılıp belirlenmesi | Eskiz çizimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
3 | Canlı modelden ayrıntılı desen çizimi, | Eskiz çizimler, örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Canlı modelden etüt çalışmasına başlangıç | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Uygulama süreci 2, | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Uygulama süreci 3, | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Çalışmanın sonlandırılması ve genel değerlendirme | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Yeni çalışma için, konu (Duruş, Pozisyon) belirlenmesi ve örnekler üzerinden tartışılması,eleştiri ve analiz yapma, | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Canlı modelden ayrıntılı desen çizimi ve anatomik detay çizimleri | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Canlı modelden etüt çalışmasına başlangıç 1, | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Canlı modelden etüt çalışması, 2 | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Canlı modelden etüt çalışması, 3 | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Canlı modelden etüt çalışması, 4 | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Başarılı çalışmaların kalıbının alınması, | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Çalışmaların kalıptan çıkarılması | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |