Genel Bilgi
Kod | RSMZ313 |
Ad | Türk Sanatı Tarihi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NİMET KESER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders; Türk toplumlarının resim, heykel ve mimari sanatlarının biçimsel ve tematik niteliklerini anlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste; Hun, Göktürk, Uygur, Karahanlı, Gazneli, Büyük Selçuklu, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemi mimari, heykel ve resim örnekleri karşılaştırmalı olarak incelenir. Ders, Cumhuriyet Dönemi Sanatı'ndan başlayarak günümüz Türk sanat eserleri ve sanatçılarını da kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Online sanat müzeleri, müze katalogları, sanatçı katalogları
Kaynaklar
-Nimet Keser, Sanat sözlüğü, -Nimet Keser, İktidarın Resmi -Oktay Aslanapa, Türk Sanatı -Metin And, Osmanlı Şenliklerinde Türk Sanatı -Metin And, Osmanlı Tasvir Sanatları -Kaya Özsezgin, Başlangıcından Günümüze Türk Resim Sanatı Tarihi -Sezer Tansuğ, Çağdaş Türk Sanatı
Notlar
Sanatçı katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türk uygarlıklarının coğrafi farklılıklarını açıklar. |
ÖÇ02 | Türk ve Türk İslam uygarlıkları sanatlarının önemli temsilcilerini tanır. |
ÖÇ03 | İslamiyetin görsel betimlemelere etkisini tartışır |
ÖÇ04 | Türk uygarlıklarının farklı uygarlıklarla etkileşimini açıklar. |
ÖÇ05 | Türklerin mimari, resim, heykel alanındaki üslupsal özelliklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mongoloid ve Hun Sanatı eserleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Göktürk Sanatı | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Uygur Sanatı | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Karahanlılar Sanatı | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Gazneliler Sanatı | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Beylikler Dönemi Sanatı | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Selçuklu Sanatı | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yedi haftalık ders sürecinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ara sınav sorularının değerlendirilmesine ilişkin dönüt ve tartışma. | Sınav sorularının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Osmanlı Dönemi Sanatı: Mimari | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Osmanlı dönemi sanatı: Minyatür | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Osmanlı dönemi sanatı: 18. yüzyıl | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Osmanlı dönemi sanatı: 19. Yüzyıl | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Cumhuriyet Dönemi Sanatı | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | 1950 sonrası Türk sanatı | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |