RSMS305 Sanat Öğretimi Uygulamaları I

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMS305
Ad Sanat Öğretimi Uygulamaları I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUAT KARAASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SUAT KARAASLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere disiplinler arası entegre bir eğitim anlayışı ile sanat eğitimi dersinin nasıl planlanacağı; öğrencilere disiplinlerarası entegre bir sanat eğitimi verirken 21. Yy becerilerinin nasıl derse entegre edilerek kazandırmayı hedefler

Dersin İçeriği

Anasanat ve Seçmeli Sanat atölyelerini alarak, farklı teknik ve malzemelerle, inter disiplinel uygulama çalışmalar yapma becerisine sahip öğrencilerin, bu dersle ilgili kazanımlarını MEB ilk ve orta öğretim kademelerindeki öğrencilere uygulayacakları teorik ve uygulama çalışımalarını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Hayır

Kaynaklar

STEM Kuram ve Uygulamalarıyla Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimi, Doç. Dr. M. Sencer Çorlu, Ezgi Çallı. Pusula yayıncılık, 2. Baskı, 2017 Kuramdan Uygulamaya STEM-A Eğitimi, Editör Prof. Dr. Salih Çepni, Pegem akademi, 4. Baskı, 2018 STEM Öğretimi için 20 Strateji, William N.Bender. Nobel yayıncılık, 2018 STEAM Education Theory and Practice, Editors Myint Swe Khine, Shaljan Areepattamannil. Springer, 2019

Notlar

Merkezi Kütüphane


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı malzeme ve Teknikle iki ve üç boyutlu tasarım yapabilir,
ÖÇ02 Özgün ve yaratıcı düşüncelerini, ürün tasarlama becerisine dönüştürebilir
ÖÇ03 Görsel sanatların, teknolojik tasarıma etkisini bilir,
ÖÇ04 Sanat, doğa ve temel bilimler arasında ilişki kurabilir,
ÖÇ05 Sanat, tasarım, teknik, material ve yöntem gibi konularda bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 Atık malzemelerin sanat ürününe nasıl dönüştürülebileceğini bilir.
ÖÇ07 En az malzeme ile bir sanat ürününu nasıl oluşturabileceğini keşfeder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar..
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencilerle tanışma, dersin kazanımları ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme, Sanat Eğitiminde yeni model ve yaklaşımlar Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Stem eğitimi ile ilgili temel kavramlar ve Stemin tarihcesi Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Stem' den Steam' e sanatın önemi Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sanat tarihinde disiplinler arası çalışan sanatçılardan örnekler ve video gösterimi Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 STEAM eğitimi ile ilgili öğrenme modelleri-1 (Problem tabanlı öğrenme), 2 (Proje tabanlı öğrenme) Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 STEAM eğitiminde mühendislik tasarımı Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 5E modeli, STEAM eğitiminde değerlendirme Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 Steam eğitimine dönük (disiplinlinler arası çalışan) sanatcı araştırmaları ve örnekleri Kaynak Tarama, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay
10 Steam eğitimi ile ilgili ders planı hazırlama ve uygulama Hareketli Heykel Yapıyorum 1 Beyin fırtınası, eskiz ve çizimler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Projenin devam ettirilmesi Beyin fırtınası, eskiz ve çizimler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 STEAM eğitimi ile ilgili ders planı hazırlama ve uygulama I I Giyilebilir bir sanat ürünü tasarımı 1 Beyin fırtınası, eskiz ve çizimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 ilgili ders planı hazırlama ve uygulama I I Giyilebilir bir sanat ürünü tasarımı 2 Beyin fırtınası, eskiz ve çizimler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 uygulama I I Giyilebilir bir sanat ürünü tasarımı 3 Beyin fırtınası, eskiz ve çizimler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 STEAM eğitimi ile ilgili etkinlik geliştirme/proje görevi (5E modeline gore STEAM eğitimi pllanlama) Oran-orantı Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 05:25