RSMZ302 Anasanat Atölye 4 (Grafik)

4 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ302
Ad Anasanat Atölye 4 (Grafik)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Uygulama ve teorinin eş zamanlı olarak yürütüldüğü bu derste, temel grafik tasarım algısının üzerine inşa edilen projeler ile öğrencinin farklı kavramlar hakkında yaratıcı fikir geliştirmesi bunu fikirlerini etkin bir görsel iletişim tasarımına dönüştürmesi sağlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Uygulama ve teorinin eş zamanlı olarak yürütüldüğü bu derste, öğrenciler geçen dönemlerde edindikleri temel grafik tasarım algısı ve yaratıcı düşünme alışkanlıklarını yeni projelerle dijital ortama aktarmaktadırlar.

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Garfield, S. Tam Benim Tipim, Domingo Yayınevi Armstrong, H. Grafik Tasarım Kuramı Tasarım Alanından Okumalar, Espas Kuram Sanat Yayınları.

Notlar

Grafik tasarım alanına dair kuramsal makale ve tartışmaların, haberlerin, üretim görsellerinin bulunduğu türkçe ve yabancı online kaynakçalar: http://gmk.org.tr/publications/yazilar , https://www.ico-d.org/ , https://www.aiga.org/ https://www.designobserver.com/ , http://www.posterfortomorrow.org/ http://www.posterposter.org/ , https://www.typographicposters.com/ https://adage.com/ , https://www.adsoftheworld.com/ , https://www.adforum.com/ https://www.epica-awards.com/ , http://kirmiziodulleri.com/ https://www.thisiscolossal.com/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1. Grafik Tasarım alanına ait öğrendiği temel kavramları önceki yıllardakinden bir üst düzeyde hayata geçirir.
ÖÇ02 2. Tasarım kültürü ve tarihi hakkında bilgi sahibi olmaya devam eder.
ÖÇ03 3. Bir fikrin, mesajın, veya kavramın iletilmesinde alternatif düşünme yöntemlerini uygular.
ÖÇ04 4. Verili bir projenin uygulanması sürecinde zaman yönetimi yetisini geliştirir.
ÖÇ05 5. Konsepte uygun yaratıcı ve farklı görsel çözümler üretir.
ÖÇ06 6. Grafik tasarımın alt allarını ve farklı grafik ürün çeşitlerini öğrenir.
ÖÇ07 7. Proje hakkında sunum yapmayı, fikirlerini sözlü olarak iletmeyi öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar..
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bir önceki döneme dair öz değerlendirmelerin paylaşılması ve yeni projenin tanıtılması Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
2 2.Verilen projeye dair yapılan kaynak taramaları ve araştırmaların topluca görüşülmesi, paylaşılması 2.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
3 3.Proje ile ilgili farklı örneklerin gösterilip birlikte incelenmesi ve ilk fikir eskizleri hakkında bilgi alış-verişi 3.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
4 4.Proje hakkında ilk sunumlar; fikirlerin tartışılması, yapılan görsel eskiz değerlendirmesi. 4.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 5.Öğrenci çalışmaları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumların paylaşılması. 5.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 6.Öğrenci çalışmaları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumların paylaşılması. 6.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 7.Yapılan eskizler üzerinden en uygun yönelimin seçilmesi. 7.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav - Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 9.Seçilen eskizlerin olgunlaştırılması. 9.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 10.Kağıt üzerindeki eskizlerin bilgisayar ortamına taşınması 10.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 11.Bilgisayardaki uygulamalara devam edilmesi ve öğrencilerin karşılaştığı sorunların cevaplanması 11.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
12 12.Bilgisayardaki uygulamalara devam edilmesi ve öğrencilerin karşılaştığı sorunların cevaplanması 12.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 13.Bilgisayardaki farklı denemeler hakkında kararlar alınması. 13.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 14.Bilgisayardaki çalışmaların sonuca doğru ilerlemesi. 14.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 15.Bilgisayardaki çalışmaların çıktıya hazırlanması ve proje görselleri üzerinde son tartışmalar. 15.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 90
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,60
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 11:38