Genel Bilgi
Kod | RSMZ302 |
Ad | Anasanat Atölye 4 (Grafik) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Uygulama ve teorinin eş zamanlı olarak yürütüldüğü bu derste, temel grafik tasarım algısının üzerine inşa edilen projeler ile öğrencinin farklı kavramlar hakkında yaratıcı fikir geliştirmesi bunu fikirlerini etkin bir görsel iletişim tasarımına dönüştürmesi sağlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Uygulama ve teorinin eş zamanlı olarak yürütüldüğü bu derste, öğrenciler geçen dönemlerde edindikleri temel grafik tasarım algısı ve yaratıcı düşünme alışkanlıklarını yeni projelerle dijital ortama aktarmaktadırlar.
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Garfield, S. Tam Benim Tipim, Domingo Yayınevi Armstrong, H. Grafik Tasarım Kuramı Tasarım Alanından Okumalar, Espas Kuram Sanat Yayınları.
Notlar
Grafik tasarım alanına dair kuramsal makale ve tartışmaların, haberlerin, üretim görsellerinin bulunduğu türkçe ve yabancı online kaynakçalar: http://gmk.org.tr/publications/yazilar , https://www.ico-d.org/ , https://www.aiga.org/ https://www.designobserver.com/ , http://www.posterfortomorrow.org/ http://www.posterposter.org/ , https://www.typographicposters.com/ https://adage.com/ , https://www.adsoftheworld.com/ , https://www.adforum.com/ https://www.epica-awards.com/ , http://kirmiziodulleri.com/ https://www.thisiscolossal.com/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Grafik Tasarım alanına ait öğrendiği temel kavramları önceki yıllardakinden bir üst düzeyde hayata geçirir. |
ÖÇ02 | 2. Tasarım kültürü ve tarihi hakkında bilgi sahibi olmaya devam eder. |
ÖÇ03 | 3. Bir fikrin, mesajın, veya kavramın iletilmesinde alternatif düşünme yöntemlerini uygular. |
ÖÇ04 | 4. Verili bir projenin uygulanması sürecinde zaman yönetimi yetisini geliştirir. |
ÖÇ05 | 5. Konsepte uygun yaratıcı ve farklı görsel çözümler üretir. |
ÖÇ06 | 6. Grafik tasarımın alt allarını ve farklı grafik ürün çeşitlerini öğrenir. |
ÖÇ07 | 7. Proje hakkında sunum yapmayı, fikirlerini sözlü olarak iletmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir önceki döneme dair öz değerlendirmelerin paylaşılması ve yeni projenin tanıtılması | Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | 2.Verilen projeye dair yapılan kaynak taramaları ve araştırmaların topluca görüşülmesi, paylaşılması | 2.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
3 | 3.Proje ile ilgili farklı örneklerin gösterilip birlikte incelenmesi ve ilk fikir eskizleri hakkında bilgi alış-verişi | 3.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
4 | 4.Proje hakkında ilk sunumlar; fikirlerin tartışılması, yapılan görsel eskiz değerlendirmesi. | 4.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | 5.Öğrenci çalışmaları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumların paylaşılması. | 5.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 6.Öğrenci çalışmaları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumların paylaşılması. | 6.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 7.Yapılan eskizler üzerinden en uygun yönelimin seçilmesi. | 7.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | 9.Seçilen eskizlerin olgunlaştırılması. | 9.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | 10.Kağıt üzerindeki eskizlerin bilgisayar ortamına taşınması | 10.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | 11.Bilgisayardaki uygulamalara devam edilmesi ve öğrencilerin karşılaştığı sorunların cevaplanması | 11.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | 12.Bilgisayardaki uygulamalara devam edilmesi ve öğrencilerin karşılaştığı sorunların cevaplanması | 12.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | 13.Bilgisayardaki farklı denemeler hakkında kararlar alınması. | 13.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 14.Bilgisayardaki çalışmaların sonuca doğru ilerlemesi. | 14.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | 15.Bilgisayardaki çalışmaların çıktıya hazırlanması ve proje görselleri üzerinde son tartışmalar. | 15.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,60 | ||
AKTS | 4 AKTS |