Genel Bilgi
Kod | RSMZ304 |
Ad | Anasanat Atölye 4 (Heykel) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT KARAASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. RAGIP ŞAHİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Üç boyut algısıyla birlikte çizim, kil biçimleme, kalıp alma ve döküm yapma becerisini kazanarak, bu dersle edinilen kazanımlarını, ilk ve orta eğitimin çeşitli kademelerinde uygulamaları amaçlanır.
Dersin İçeriği
Uygulama ağırlıklı yürütülen bu derste, üç boyut algısı ve plastik biçimleme becerisi kazandırılmaktadır. Çizim çalışmaları, kilden yapılan doğa etütleri, antik kopya büstler ve canlı modelden etütler yapılmasının ardından kalıp alma ve döküm yapma işlemleri ve teknikleri çalışılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Hayır
Kaynaklar
Sculpture Today, Judith Collins, Phaidon Press Inc. 2007 Anatomy for the Artist, Sarah Simblet, Darling Kindersley Lim. 2001. Rodin, Bernard Champingneuelle, Thames and Hudson yay. 1988. Heykel ve Sanat Kuramları, Özi Huntürk, Hayalperest yay. 2016. Çağdaş Sanat ve Yeniden Üretim, Figen Girgin, Hayalperest Yay. 2018.
Notlar
Merkezi Kütüphane, Atölye içi görsel kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üç boyut algısını ve fikrini kazanır. |
ÖÇ02 | Canlı modelden Anatomi çalışmaları yaparak, insan bedenini tanır ve plastik biçimleme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Antik örneklerden insan bedeni, tors,büst kopyaları yapabilir. |
ÖÇ04 | Heykelde oran-orantı, ışık-gölge, form-hacim, yüzey, ritm, doku gibi kompozisyon elemanlarını açıklayabilir. |
ÖÇ05 | Negatif kalıplardan pozitif dökümleri yapabilir. |
ÖÇ06 | Heykelde hareket, ahenk-zıtlık, bütünlük, denge gibi kompozisyon ilkelerini açıklayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş. dersin konu ve yöntemi hakkında bilgilendirme | Dersin içeriğinin ve kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Rol Oynama |
2 | Çalışma konusunun ( Figüratif Kompozisyon) örnekler ve kavramlar üzerinden tartışılıp belirlenmesi | Eskiz çizimler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Rol Oynama, Örnek Olay |
3 | Figüratif kompozisyon için çalışılan projeler üzerine eskiz ve desen çizimleri üzerinden genel değerlendirme yapılması | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Figüratif kompozisyon çalışmasına başlangıç 1, | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
5 | Figüratif kompozisyon çalışması 2 | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
6 | Figüratif kompozisyon çalışmasına devam edilmesi | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Figüratif kompozisyon çalışması sonucu çıkan çalışmalar üzerine genel mdeğerlendirme yapma | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | İnsan ve hayvan figürleri üzerinden defarmosyon çalışmaları yapmak, figüratif soyutlamalar yapmak, | Eskiz çizimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Çalışma konusunun ( Figüratif soyutlama) örnekler ve kavramlar üzerinden tartışılıp belirlenmesi | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Figüratif soyutlama çalışmasına başlangıç 1 | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Figür soyutlama çalışmasına devam edilmesi 2 | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | soyutlama çalışması üzerine eleştiri ve tartışma | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | çalışmaların genel değerlendirilmesi | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
15 | Başarılı çalışmaların kalıbının alınması | Kalıp hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,60 | ||
AKTS | 4 AKTS |