Genel Bilgi
Kod | RSMZ314 |
Ad | Müze Eğitimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders öğrencilere, müzeciliğin tarihi, müze türleri ve müzelerin amaçları hakkında bilgilendirmeyi ve müzeler ve görsel sanatlar eğitimi, müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanmayı ve müze bilinci kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Ders müzeciliğin tarihi, müzelerin amaçları, işlevleri, görsel sanatlar eğitiminde müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanmak ve müze bilinci oluşturmayı içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Müze Dersleri. Rika Burnhami Eliot Kai-Kee Çağdaş Sanat Müzeleri. J. Pedro Lorente Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları. Serap Buyurgan, Levent Mercin
Notlar
Dersin diğer kaynakları bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Müzeciliğin tarihsel gelişimini açıklar. |
ÖÇ02 | Müzelerin türlerini listeler. |
ÖÇ03 | Türk ve dünya müzelerinin ortaya çıkışını örneklerle tartışır. |
ÖÇ04 | Müzelerin görsel sanatlar eğitimdeki önemini açıklar. |
ÖÇ05 | Etkili bir müze ziyaretinin basamaklarını listeler. |
ÖÇ06 | Müze ziyareti sonrası yapılabilecek görsel sanatlar dersi etkinliklerini planlar. |
ÖÇ07 | Farklı yaş grubundan öğrenciler için müze rehberi hazırlamanın önemine işaret eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, amaçları ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların yanıtımı ve araştırma konularının seçimi. | Dersin tanıtımına yönelik ön bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Müzenin tanımı ve müze çeşitleri. | Müze ve müze çeşitlerine yönelik fotoğtaflar ve metinler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Müzelerin işlevleri nelerdir | Video, fotoğraflar ve metinlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Türk ve dünya müzelerine genel bir bakış. | Türk ve dünya müzelerine yönelik fotoğraflar ve bilgiler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Müze ve eğitim. Müze eğitiminin tarihsel gelişimi. | Video, fotoğraflar ve metinlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Görsel sanatlar eğitimi ve müze eğitimi. Müze ziyareti öncesi genel hazırlıklar. | Fotoğraflar ve metinler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | İlkokul, ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik müze rehberi hazırlama. | Örnek müze rehberleri ve gerekli materyaller. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınav soruları hazırlanır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Adana Yeni Arkeoloji Müzesinin ziyaret edilmesi ve müze eğitimi etkinliklerinin gerçekleştirilmesi. | Müze yönetimi ile bağlantı kurma. Etkinlikler için malzemeler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Adana Yeni Arkeoloji Müzesi ziyareti sonrası tartışma ve görsel sanatlar etkinlikleri. | Fotoğtaflar ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Karatepe Aslantaş Açıkhava Müzesi ve Halet Çambel ile ilgili belgesel izleme. | Video, fotoğraflar ve metinlerin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Masumiyet Müzesi'nin incelenmesi. Hatıraların Masumiyeti Belgeseli | Orhan Pamuk ve Masumiyet Müzesi ile ilgili ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Ankara müze ziyareti gezisi. | Ön hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ankara müze ziyareti sonrası hazırlanan görsel sanatlar etkinlikleri. | Fotoğtaflar ve notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Türk ve dünya müzelerinin ortaya çıkışının örneklerle incelenmesi. | Tartışma sorularının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav soruları hazırlanır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav soruları hazırlanır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |