Genel Bilgi
Kod | RSMZ316 |
Ad | Görsel Sanatlar Öğretimi 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, görsel sanatlar eğitiminde çağdaş öğretim yöntemlerini; farklı yaş gruplarına yönelik görsel sanatlar dersi etkinlikleri hazırlamayı; ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınıf yönetimi ve öğretmenlik uygulamasına ilişkin temel bilgiler kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Ders görsel sanatlar eğitiminde işbirlikli öğrenme, disipline dayalı sanat eğitimi ve çoklu zeka kuramı; okul öncesi, temel eğitim ve ikincil görsel sanatlar kursları için etkinlikler hazırlamak; ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınıf yönetimi ve öğretim uygulaması hakkında temel bilgileri içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Sanatta Eğitim Görmek Öğretmek Yaratmak. Olcay Tekin Kırışoğlu Sanat Kültür Yaratıcılık Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi Öğretimi. Olcay Tekin Kırışoğlu Görsel Sanatlar Öğretimi. Meltem Demirci Katırancı
Notlar
Dersin diğer kaynakları bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Görsel sanatlar eğitiminde sınıf yönetiminin önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Görsel sanatlar eğitiminde işbirlikli öğrenmeyi ifade eder. |
ÖÇ03 | Disipline Dayalı Sanat Eğitiminin önemine işaret eder. |
ÖÇ04 | Çoklu Zeka Kuramı ile görsel sanatlar eğitimini ilişkilendirir. |
ÖÇ05 | Geniş kapsamlı ünite planı ve günlük plan hazırlar. |
ÖÇ06 | Görsel sanatlar dersinde ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Görsel sanatlar dersinde, öğrencilerin çalışmalarının sergilenmesinin öneminin farkına varır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, amaçları, ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların tanıtımı ve proje konularının seçimi. | Ders ile ilgili kaynaklar, proje konuları hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Görsel sanatlar eğitiminde sınıf yönetimi. | Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sanat Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme. | Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Görsel Kültür. | Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Disipline Dayalı Sanat Eğitimi - Sanat tarihi ve öğretimi. | Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sanat eleştirisi ve öğretimi. | Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim |
7 | Estetik ve öğretimi. | Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav soruları hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sanatsal uygulama ve öğretimi. Sanat eleştirisi, sanat tarihi, estetik ve uygulamalı çalışmalar nasıl birleştirilir | Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Geniş kapsamlı bir yıllık plan, ünite planı ve ders planı nedir, nasıl hazırlanır | Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Çoklu Zeka Kuramı ve görsel sanatlar etkinlikleri. | Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Görsel sanatlar eğitiminde müze eğitimi ve uygulamaları. | Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Görsel sanatlar eğitiminde yaratıcı drama. | Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Görsel sanatlar eğitiminde ölçme ve değerlendirme. | Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Görsel sanatlar eğitiminde sanatsal çalışmaların sergilenmesi. | Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav soruları hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav soruları hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |