RSMZ316 Görsel Sanatlar Öğretimi 2

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ316
Ad Görsel Sanatlar Öğretimi 2
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, görsel sanatlar eğitiminde çağdaş öğretim yöntemlerini; farklı yaş gruplarına yönelik görsel sanatlar dersi etkinlikleri hazırlamayı; ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınıf yönetimi ve öğretmenlik uygulamasına ilişkin temel bilgiler kazandırmayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Ders görsel sanatlar eğitiminde işbirlikli öğrenme, disipline dayalı sanat eğitimi ve çoklu zeka kuramı; okul öncesi, temel eğitim ve ikincil görsel sanatlar kursları için etkinlikler hazırlamak; ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınıf yönetimi ve öğretim uygulaması hakkında temel bilgileri içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Sanatta Eğitim Görmek Öğretmek Yaratmak. Olcay Tekin Kırışoğlu Sanat Kültür Yaratıcılık Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitimi Öğretimi. Olcay Tekin Kırışoğlu Görsel Sanatlar Öğretimi. Meltem Demirci Katırancı

Notlar

Dersin diğer kaynakları bulunmamaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Görsel sanatlar eğitiminde sınıf yönetiminin önemini açıklar.
ÖÇ02 Görsel sanatlar eğitiminde işbirlikli öğrenmeyi ifade eder.
ÖÇ03 Disipline Dayalı Sanat Eğitiminin önemine işaret eder.
ÖÇ04 Çoklu Zeka Kuramı ile görsel sanatlar eğitimini ilişkilendirir.
ÖÇ05 Geniş kapsamlı ünite planı ve günlük plan hazırlar.
ÖÇ06 Görsel sanatlar dersinde ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar.
ÖÇ07 Görsel sanatlar dersinde, öğrencilerin çalışmalarının sergilenmesinin öneminin farkına varır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. 4
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, amaçları, ders programı, uygulanacak yöntemler, kullanılacak kaynakların tanıtımı ve proje konularının seçimi. Ders ile ilgili kaynaklar, proje konuları hazırlanır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Görsel sanatlar eğitiminde sınıf yönetimi. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sanat Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Görsel Kültür. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Disipline Dayalı Sanat Eğitimi - Sanat tarihi ve öğretimi. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sanat eleştirisi ve öğretimi. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim
7 Estetik ve öğretimi. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav soruları hazırlanır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sanatsal uygulama ve öğretimi. Sanat eleştirisi, sanat tarihi, estetik ve uygulamalı çalışmalar nasıl birleştirilir Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Geniş kapsamlı bir yıllık plan, ünite planı ve ders planı nedir, nasıl hazırlanır Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Çoklu Zeka Kuramı ve görsel sanatlar etkinlikleri. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Görsel sanatlar eğitiminde müze eğitimi ve uygulamaları. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Görsel sanatlar eğitiminde yaratıcı drama. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Görsel sanatlar eğitiminde ölçme ve değerlendirme. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Görsel sanatlar eğitiminde sanatsal çalışmaların sergilenmesi. Ders öncesi okunması gereken metinler belirlenir ve power point sunumu hazırlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav soruları hazırlanır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav soruları hazırlanır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 09:57