EFMZ304 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ304
Ad Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TUGAY AKBULUT


Dersin Amacı

Eğitim işiyle uğraşacak olan bireylere, bir dersin ölçme-değerlendirme süreci boyunca, kullanılması gereken ölçme araçlarını belirleme, uygulama ve değerlendirme gibi temel becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, geleneksel ve alternatif ölçme araç ve tekniklerini karşılaştırma, ölçme araç ve tekniklerinin özelliklerini açıklama, ölçme sonuçları üzerinde basit istatistiki işlemleri yapma, Eğitimde kullanılan çeşitli ölçme araçlarını geliştirme becerisi kazanır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ölçme ve Değerlendirme (Ömer Kutlu, C.Deha Doğan, İsmail Karakaya), Ölçme ve Değerlendirme(ed; Emin Karip), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Ed; Hakan Atılgan), Türk Eğitim Sisteminde Ölçme ve Değerlendirme (Aytekin İşman)

Notlar

Alternatif ölçme ve değerlendirme ile yapılan araştırmaların incelenmesi: Bir içerik analizi (Ç.Şahin,G.Kaya) Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin akademik başarı, kalıcılık, özyeterlilik algısı ve tutum üzerine etkisi. ( Y.A. Öztürk, Ç. Şahin)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar
ÖÇ02 Öğretimde ölçme ve değerlendirmenin önemini kavrar ve farkında olur
ÖÇ03 Eğitimde kullanılan ölçme araç ve tekniklerini açıklar
ÖÇ04 Ölçme aracında bulunması gereken özellikleri açıklar
ÖÇ05 Test maddesi hazırlar, uygular ve değerlendirir
ÖÇ06 Okul öğrenmelerinde kullanılan araçlardan elde edilen puanların test ve madde istatistiklerini hesaplar
ÖÇ07 Değerlendirme ve not verme tekniklerini uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. 2
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 2
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel Kavramlar (ölçme, değerlendirme vb. ), Ölçmede Hata Türleri, Ölçme Hatalarının Kaynakları, yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ölçme ve değerlendirme ilişkisi, Ölçme ve değerlendirmenin amacı, Değerlendirme türleri ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eğitimde kullanılan ölçme araç ve teknikleri, Test Dışı Teknikler ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İyi bir testte bulunması gereken özellikler ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Geleneksel Ölçme Araç ve Teknikleri ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Geleneksel Ölçme Araç ve Teknikleri ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Alternatif Ölçme Araç ve Teknikleri ilgili konuları okuma ve araştırma, örnek ölçme araçları hazırlama
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sınav Planı ve ölçme aracı hazırlama ilgili konuları okuma ve araştırma, çoktan seçmeli soru örnekleri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
10 Ölçme aracı uygulama ve değerlendirilmesi başarı testini uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Madde Analizleri ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Test Analizleri ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Test Analizleri ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Not Verme Teknikleri ilgili konuları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dönem değerlendirmesi konuları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS