RSMS302 Sanat Öğretimi Uygulamaları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMS302
Ad Sanat Öğretimi Uygulamaları
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUAT KARAASLAN


Dersin Amacı

Anasanat ve seçmeli sanat atölye derslerini alarak farklı teknik ve malzemelerle uygulamalar yapmayı öğrenen öğrencilere, meslek hayatlarında, ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerine, yeni yöntem ve teknikler aracılığıyla, disiplinler arası bilgi ve beceriyi kullanabilecekleri donanıma sahip olarak, problemlere disiplinler arası bakış açısıyla bakmasını, bütüncül bir eğitim yaklaşımıyla bilgi ve beceri kazanmasını sağlayarak, yaratıcı tasarımlar yapmasını amaçlar.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin farklı disiplinlerin bilgilerini bir arada kullanmasını sağlayarak, yaratıcılığı ve yeni fikirler geliştirmeyi hedefleyen çalışmalarla, teknoloji ve sanatı bir arada kullanmayı destekleyen uygulama çalışmalarını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Hayır

Kaynaklar

Kuramdan Uygulamaya STEM-A Eğitimi, Editör Prof. Dr. Salih Çepni, Pegem akademi, 4. Baskı, 2018 STEM Öğretimi için 20 Strateji, William N.Bender. Nobel yayıncılık, 2018 STEM Kuram ve Uygulamalarıyla Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimi, Doç. Dr. M. Sencer Çorlu, Ezgi Çallı. Pusula yayıncılık, 2. Baskı, 2017 STEAM Education Theory and Practice, Editors Myint Swe Khine, Shaljan Areepattamannil. Springer, 2019

Notlar

Merkezi Kütüphane


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı malzemelerle üç boyutlu tasarım yapabilir ve bunu ilk ve orta öğretim öğrencilerine uygulatabilir.
ÖÇ02 Özgün ve yaratıcı düşüncelerini, teknolojik ürünlere dönüştürme becerisi kazanır.
ÖÇ03 Görsel sanatların teknolojik tasarıma etkisini bilir.
ÖÇ04 Sanat, doğa ve temel bilimler arasında ilişki kurabilir.
ÖÇ05 Sanat, tasarım, malzeme, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. 4
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve çalışma ortamının hazırlanması ve ders içerik programının belirlenmesi. Tanışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Farklı disiplinlerin entegrasyonu ile yapılan eğitim özellikleri anlatılır ve bu eğitimin tarihi ve teorisi hakkında bilgiler verilir. Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sanat çalışmaları içerisinde farklı disiplinleri entegre ederek çalışmalar üreten sanatçılar ve eserlerinden örnekler gösterilerek açıklamalar yapılır. Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Entegre eğitim modellerinin kullanılabileceği ders öğretim modelleri anlatılır ve ders planı nasıl hazırlanır bilgisi verilir. Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sanat eğitimi içerisine farklı disiplinlerin entegre edilerek nasıl bir eğitim gerçekleştirileceğine dair örnek bir öğretim uygulaması yapılır. Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sanat eğitimi içerisine farklı disiplinlerin entegre edilerek nasıl bir eğitim gerçekleştirileceğine dair ikinci bir örnek öğretim uygulaması yapılır. Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 4. ve 5. haftalarda yapılan örnek uygulamalara dayanılarak ve öğretilen teorik bilgilerin kullanılması ile entegre bir ders planı hazırlamaları için öğrencilere konu verilir. Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 Entegre ders planlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi; Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
10 Entegre ders planlarının akranlarına sunumu;Öğrencilerden Mikro öğretim yapmaları istenir. Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
11 Öğrencilerden Mikro öğretim yapmaları istenir. Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
12 Öğrenci projeleri değerlendirilir Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Projeler üzerine tartışma Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
14 Öğrenciler projelerini sunar Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
15 Mikro öğretim projeleri değerlendirilir Kaynak tarama ve örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS