Genel Bilgi
Kod | RSMS302 |
Ad | Sanat Öğretimi Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT KARAASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SUAT KARAASLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Anasanat ve seçmeli sanat atölye derslerini alarak farklı teknik ve malzemelerle uygulamalar yapmayı öğrenen öğrencilere, meslek hayatlarında, ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerine, yeni yöntem ve teknikler aracılığıyla, disiplinler arası bilgi ve beceriyi kullanabilecekleri donanıma sahip olarak, problemlere disiplinler arası bakış açısıyla bakmasını, bütüncül bir eğitim yaklaşımıyla bilgi ve beceri kazanmasını sağlayarak, yaratıcı tasarımlar yapmasını amaçlar.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin farklı disiplinlerin bilgilerini bir arada kullanmasını sağlayarak, yaratıcılığı ve yeni fikirler geliştirmeyi hedefleyen çalışmalarla, teknoloji ve sanatı bir arada kullanmayı destekleyen uygulama çalışmalarını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Hayır
Kaynaklar
Kuramdan Uygulamaya STEM-A Eğitimi, Editör Prof. Dr. Salih Çepni, Pegem akademi, 4. Baskı, 2018 STEM Öğretimi için 20 Strateji, William N.Bender. Nobel yayıncılık, 2018 STEM Kuram ve Uygulamalarıyla Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimi, Doç. Dr. M. Sencer Çorlu, Ezgi Çallı. Pusula yayıncılık, 2. Baskı, 2017 STEAM Education Theory and Practice, Editors Myint Swe Khine, Shaljan Areepattamannil. Springer, 2019
Notlar
Merkezi Kütüphane
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı malzemelerle üç boyutlu tasarım yapabilir ve bunu ilk ve orta öğretim öğrencilerine uygulatabilir. |
ÖÇ02 | Özgün ve yaratıcı düşüncelerini, teknolojik ürünlere dönüştürme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Görsel sanatların teknolojik tasarıma etkisini bilir. |
ÖÇ04 | Sanat, doğa ve temel bilimler arasında ilişki kurabilir. |
ÖÇ05 | Sanat, tasarım, malzeme, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve çalışma ortamının hazırlanması ve ders içerik programının belirlenmesi. | Tanışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Farklı disiplinlerin entegrasyonu ile yapılan eğitim özellikleri anlatılır ve bu eğitimin tarihi ve teorisi hakkında bilgiler verilir. | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sanat çalışmaları içerisinde farklı disiplinleri entegre ederek çalışmalar üreten sanatçılar ve eserlerinden örnekler gösterilerek açıklamalar yapılır. | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Entegre eğitim modellerinin kullanılabileceği ders öğretim modelleri anlatılır ve ders planı nasıl hazırlanır bilgisi verilir. | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sanat eğitimi içerisine farklı disiplinlerin entegre edilerek nasıl bir eğitim gerçekleştirileceğine dair örnek bir öğretim uygulaması yapılır. | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sanat eğitimi içerisine farklı disiplinlerin entegre edilerek nasıl bir eğitim gerçekleştirileceğine dair ikinci bir örnek öğretim uygulaması yapılır. | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 4. ve 5. haftalarda yapılan örnek uygulamalara dayanılarak ve öğretilen teorik bilgilerin kullanılması ile entegre bir ders planı hazırlamaları için öğrencilere konu verilir. | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Entegre ders planlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi; | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
10 | Entegre ders planlarının akranlarına sunumu;Öğrencilerden Mikro öğretim yapmaları istenir. | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
11 | Öğrencilerden Mikro öğretim yapmaları istenir. | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
12 | Öğrenci projeleri değerlendirilir | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Projeler üzerine tartışma | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Öğrenciler projelerini sunar | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | Mikro öğretim projeleri değerlendirilir | Kaynak tarama ve örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |