EFMZ423 Öğretmenlik Uygulaması I

10 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ423
Ad Öğretmenlik Uygulaması I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 10 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FEHMİ KANALMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; resim-iş eğitimi öğretmen adaylarının eğitimde kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini tanımalarını sağlamak, bu araçların kullanımı konusundaki farkındalıklarını, bilgi ve becerilerini geliştirmek ve öğrenci başarısını değerlendirmede dikkat etmesi gereken hususları benimsemelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapmayı içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

okul deneyimi 1 ve 2

Notlar

Öğretmenlik Uygulaması Ve Ders Planları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilir.
ÖÇ02 Meslek alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı bir dersin hazırlık çalışmalarını yapar.
ÖÇ03 Eğitim programında yer alan kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenler
ÖÇ04 Sınıf içinde istenmeyen davranışları önleme ve baş etme yollarını fark eder.
ÖÇ05 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirir
ÖÇ06 Ders planı hazırlar.
ÖÇ07 Ders planını sınıfta uygulayabilir.
ÖÇ08 Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilir.
ÖÇ09 Amaca uygun ölçme araçlarını hazırlar.
ÖÇ10 Amaca uygun değerlendirme yapar.
ÖÇ11 Portfolyo hazırlama becerisi kazanır.
ÖÇ12 Öz değerlendirme raporları hazırlayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. 5
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dönem planı ve yapılacak çalışmalar hakkında açıklamaların yapılması Bilgilendirme toplantıları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
2 Okul yöneticilerinin sorumlulukları, okul kuralları ve okul- çevre ilişkisi Dosyadaki bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Öğretmenin okuldaki bir günü Bir günlük gözlem planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
4 Öğrencinin gözlenmesi Bir günlük gözlem planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
5 Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolü Dosyadaki bilgiler ve bir günlük gözlem planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
6 Soru Sorma Alıştırmaları Dosyadaki bilgiler ve rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
7 Çalışma Yapraklarının Hazırlanması ve Kullanılması Dosyadaki bilgiler, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Genel tekrar ve dönüt verme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
9 Öğretim Materyali Hazırlama Materyal hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri Dosyadaki bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Öğretimde benzetimden yararlanma Okuldaki rehber öğretmen ve akademisyen ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Sınıf etkinliklerinin yönetimi ve planlanması Dosyadaki bilgiler, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 Değerlendirme ve Kayıt Tutma Okuldaki rehber öğretmen ve akademisyen ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Test Hazırlama, Puanlama, Analiz Dosyadaki bilgiler, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Dersi Planlama ve Etkinlikleri Sıraya Koyma Okuldaki rehber öğretmen ve akademisyen ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama Dosyasının Değerlendirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 24 24
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 64 64
Toplam İş Yükü (Saat) 242
Toplam İş Yükü / 25 (s) 9,68
AKTS 10 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:02