Genel Bilgi
Kod | RSMS403 |
Ad | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Handan NARİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Handan NARİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; resim-iş eğitimi öğretmen adaylarının eğitimde kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini tanımalarını sağlamak, bu araçların kullanımı konusundaki farkındalıklarını, bilgi ve becerilerini geliştirmek ve öğrenci başarısını değerlendirmede dikkat etmesi gereken hususları benimsemelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçları, yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, hakkında bilgileri içermektedir. Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar, gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme ile ilgili bilgileri de kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
McMillan, J. H. (2015). Sınıf İçi Değerlendirme Etkili Ölçütlere Dayalı Etkili Bir Öğretim İçin İlke ve Uygulamalar, (6.Bs.). (Çeviri Editör. Asım Arı), Eğitim Kitabevi Yayınları. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. T.(2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi. Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayıncılık. Balcı, A. Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler, Pegem Akademi. Yıldırım, A. ve Şimşek, H.(2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık. Creswell, J.W. (2017). Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, EDAM.
Notlar
Yöktez, Ulakbim gibi erişime açık adreslerden edinilen bilimsel kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki işlevinin farkında olur. |
ÖÇ02 | Ölçme ve değerlendirme araçlarının genel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ03 | Sınıf içi değerlendirmelerde kullanılan temel yaklaşımlar ve teknikleri açıklar. |
ÖÇ04 | Farklı öğrenme alanlarına uygun ölçme araçları geliştirir. |
ÖÇ05 | Dersin kazanımına ve sürece uygun ölçme araçları geliştirir. |
ÖÇ06 | Geliştirdiği ölçme araçlarına uygun değerlendirme yöntemleri kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgiler ve planlama çalışmaları | Slayt hazırlanması, Dersin içeriği ve kaynakları hakkında bilgi vermek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Kısa cevaplı sınavlar ve doğru-yanlış tipi testler | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Çoktan seçmeli testler | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Eşleştirmeli testler ve sözlü sınavlar | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem ve görüşme | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Performans değerlendirme | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Öğrenci ürün dosyası | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Araştırma kağıtları ve araştırma projeleri | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Akran değerlendirmesi ve öz değerlendirme | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Tutum ölçekleri | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
15 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme. | Ders notlarının hazırlanması, power point sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav sorularının hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav kağıtlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |