Genel Bilgi
Kod | RSMZ401 |
Ad | Anasanat Atölye 5 (Grafik) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AŞKIN ŞEN GÖK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. AŞKIN ŞEN GÖK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. AŞKIN ŞEN GÖK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Uygulama ve teorinin eş zamanlı olarak yürütüldüğü bu derste, öğrencilerin farklı kavramlar / konular hakkında yaratıcı fikirler geliştirmesi ve bu fikirlerini etkin / çağdaş bir görsel tasarıma dönüştürmesi amaçlanmaktadır.Diğer amaçları; Tasarım problemleri üzerinde yaratıcı çözümler geliştirmek, grafik tasarım alanına dair temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak, farklı teknikleri tanımak, araştırma ve deneme yapma süreçlerini bir alışkanlığa dönüştürmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste, öğrencilerin önceki yıllardan edindiği grafik tasarım bilincinin üzerine inşa edilen ve farklı zaman aralıklarını kapsayan çeşitli projeler uygulanır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Grafik Tasarım Ne İçindir • Alice Twemlow • Yem Yayın Reklam ve Reklamcılık • Müge Elden • Say
Notlar
Grafik Tasarım • Alain Weill • YKY Tam Benim Tipim • Simon Garfield • Domingo Yayınevi Tipografinin Temelleri • Gavin Ambrose, Paul Harris • Literatür Yayıncılık Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü • Gavin Ambrose • Literatür Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik Tasarım alanına ait birikimlerini bir üst düzeyde hayata geçirir. |
ÖÇ02 | Bir fikrin, mesajın veya kavramın iletilmesinde alternatif düşünme yöntemlerini uygular. |
ÖÇ03 | Mesajın etkin bir görsel iletişim tasarımına dönüştürülmesi noktasında yetkin kararlar alma konusunda tecrübe kazanır. |
ÖÇ04 | Grafik ürün dağarcığını uygulama projesine bağlı olarak genişletir. |
ÖÇ05 | Grafik tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | İçerik araştırması yapma konusunda derinleşerek tecrübe kazanır. |
ÖÇ07 | Verilen zaman içerisinde tasarım sürecini yönetme becerisini geliştirir. |
ÖÇ08 | Araştırmaların ışığında çeşitli sunumlar yapma ve fikirlerini sözlü olarak ifade etme yetilerini geliştirir. |
ÖÇ09 | Çağdaş tasarımlar ve tasarımcılar hakkında bilgi ve fikir sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Selamlaşma, tatil sürecine dair öz değerlendirmelerin paylaşılması ve yeni projenin tanıtılması | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Afiş yarışmaları ile ilgili konu anlatımı ve Verilen projeye dair yapılan kaynak taramaları ve araştırmaların topluca görüşülmesi, beyin fırtınası | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Afiş yarışmaları ile ilgili farklı örneklerin gösterilip birlikte incelenmesi ve ilk fikir eskizleri hakkında bilgi alış-verişi | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Proje hakkında ilk sunumlar; fikirlerin tartışılması, yapılan görsel eskiz değerlendirmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Öğrenci çalışmaları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumların paylaşılması. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru ilerlemesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Bilgisayara aktarılan çalışmaların sonuca doğru netleştirilmesi . | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Proje / tasarım, Performans değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Öğrencilerin vize sunumlarının toplu olarak değerlendirilmesi ve yeni proje konusunun tanıtılması. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Proje konusu hakkında öğrenci araştırma ve ilk yorumlarının toplu olarak değerlendirilmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Tipografik tasarım üzerine konu anlatımı ve Proje hakkında ilk sunumlar. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Öğrenci çalışmalarının toplu olarak değerlendirilmesi. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Öğrenci çalışmalarının toplu olarak değerlendirilmesi ve portfolyo tasarımı hakkında bilgilendirme. | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Tipografik çalışmaların teslimi ve portfolyo tasarımı hakkında görüşmeler | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Portfolyo sunum dosyası hakkında görüşmeler | Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 11 | 11 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |