RSMZ403 Anasanat Atölye 5 (Heykel)

4 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ403
Ad Anasanat Atölye 5 (Heykel)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUAT KARAASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SUAT KARAASLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SUAT KARAASLAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin kişisel üslup ve teknik bilgilerini göz önünde bulundurarak özgün çalışmalar yapmaları ve bu dersle edinilen kazanımlarını, ilk ve orta eğitimin çeşitli kademelerinde uygulamaları amaçlanır.

Dersin İçeriği

Farklı teknik ve malzemeler (kil, ahşap, metal, vb.) ile öğrencilerin kendi eğilimlerine uygun 3 boyutlu biçimlendirme dili (modelaj, yontu, döküm, alçak ve yüksek kabartma vb.) oluşturma yeterliliğini geliştirici çalışmaları içerir.

Dersin Ön Koşulu

Hayır

Kaynaklar

Sculpture Today, Judith Collins, Phaidon Press Inc. 2007 Anatomy for the Artist, Sarah Simblet, Darling Kindersley Lim. 2001. Rodin, Bernard Champingneuelle, Thames and Hudson yay. 1988. Heykel ve Sanat Kuramları, Özi Huntürk, Hayalperest yay. 2016. Çağdaş Sanat ve Yeniden Üretim, Figen Girgin, Hayalperest Yay. 2018.

Notlar

Merkezi Kütüphane , Atölye içi görsel kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nesnelerle olgular arasında ilişki kurarak doğayı ve nesneyi plastik olarak yorumlar.
ÖÇ02 Heykelde oran-orantı, ışık-gölge, form-hacim, yüzey, ritim, doku gibi kompozisyon elemanlarını açıklayabilir.
ÖÇ03 Heykelde hareket, ahenk-zıtlık, bütünlük, denge gibi kompozisyon ilkelerini açıklayabilir.
ÖÇ04 Soyutlama, deformasyon ve metamorfoz gibi tasarım yöntemlerini kullanarak özgün çalışmalar tasarlayabilir.
ÖÇ05 Farklı teknik ve malzemeler (kil, ahşap, metal, vb.) ile kendi eğilimlerine uygun 3 boyutlu biçimlendirmeler yapabilir.
ÖÇ06 Malzeme ve teknik bilgilerini ilk ve orta okul düzey öğrencilerine öğretebilir.
ÖÇ07 Sergileme yöntemleri, süreci, sunum teknikleri ve portfolyo hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar..
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş. tanışma, dilek ve temenniler. ders konuları hakkında bilgilendirme. Dersin içeriğinin ve kaynakların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 konuların kavramlarının belirlenmesi, araştırma, örnek gösterimi Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
3 çalışma konularının eskizlerinin hazırlanması ve malzeme seçimi Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 1. projenin uygulama süreci Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
5 projenin uygulama sürecine devam edilmesi Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 proje üzerine genel değerlendirme Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 1. projenin uygulama süreci, sonlandırma çalışmaları ve genel kontrol Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 2. proje için kavram ve konu belirlenmesi Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 2. proje için eskizler, çizimler, maketler ve örnek görsellerin incelenmesi Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 2. proje için malzeme seçimi ( ağaç, taş metal, kil vs.) yapılması Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 2. projenin uygulama süreci Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 2. projenin uygulama sürecine devam edilmesi Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 proje üzerine yorumlar Örnek inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 2. projenin genel kontrolünün yapılması (zımpara, patina, eskitme vb. işlemler.) Proje sonlandırma hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 90
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,60
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 05:52