RSMZ407 Seçmeli Sanat Atölye 5 (Grafik)

2 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ407
Ad Seçmeli Sanat Atölye 5 (Grafik)
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVGİ ARI


Dersin Amacı

Tasarım problemleri üzerinde yaratıcı çözümler geliştirmek, grafik tasarım alanına dair temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak, farklı teknikleri tanımak, araştırma ve deneme yapma süreçlerini bir alışkanlığa dönüştürmek.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler grafik tasarım disiplinine uygun anlatım dili ve yöntemlerini oluşturabilmeyi, farklı konu ve kavramlar üzerinden problem çözme ve uygulamalar yapma becerisini geliştirir.

Dersin Ön Koşulu

Tasarım problemleri üzerinde yaratıcı çözümler geliştirme motivasyonuna sahip olmak

Kaynaklar

Grafik Tasarım Temelleri Seti 10 Kitap Gavin Ambrose Paul Harris Grafik Tasarımda Görsel Algı Dr. Abdulgani Arıkan Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü Gavin Ambrose İletişim Sözlüğü Erol Mutlu

Notlar

Görme Biçimleri John Berger  Bir Fotoğrafı Anlamak John Berger   Resmin Tarihi Mağaradan Bilgisayar Ekranına David Hockney Martin Gayford Yazı Nedir Roland Barthes Korku Kültürü Risk Almamanın Riskleri Frank Furedi İşaretten Konuşmaya Dilin Kökeni ve Gelişimi Michael C Corballis  Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri Susie Hodge Tarih Boyunca Kent Kökenleri Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği Lewis Mumford  Sanat Tasarım ve Görsel Kültür Malcolm Barnard   İmparatorluk ve İletişim Araçları Harold A İnnys  Yazı İnsanlığın Belleği Georges Jean  Grafik Tasarım Alain Well


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik Tasarım temel kavramlarını ve ürün dağarcığını tanır.
ÖÇ02 Temel tasarım bilgilerini farklı grafik ürünlere adapte etmeyi öğrenir.
ÖÇ03 Verili proje çerçevesinde birden fazla çalışma arasında ilişki kurar.
ÖÇ04 Grafik tasarım ile sanat disiplinleri arasındaki geçişleri fark eder.
ÖÇ05 Çağdaş grafik tasarımcıları ve grafik tasarım yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 Verili zaman çerçevesinde proje yürütme becerisi kazanır.
ÖÇ07 Tasarımlarını sunmayı ve fikirlerini sözlü olarak ifade etmeyi öğrenir.
ÖÇ08 Grafik tasarımın düşüncesini kullanarak problem çözme tecrübesi kazanır.
ÖÇ09 Bilgisayar tekniğini geliştirerek bunları tasarımlarında uygular.
ÖÇ10 Sürece yönelik proje sunumuyla öz-değerlendirme yapma becerisi kazanır.
ÖÇ11 İllüstrasyon hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar..
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 5
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, grafik tasarım ve dersin işleniş biçimi hakkında bilgilendirme, proje konusunun verilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İllüstrasyon özelinde tarihsel konu anlatımı Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
3 Proje konusunun paralelindeki konu anlatımı, örneklerin incelenmesi ve öğrenci eskizlerinin değerlendirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
4 Örneklerin incelenmesi ve öğrenci eskizlerinin değerlendirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Öğrenci eskizlerinin değerlendirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Öğrenci eskizlerinin değerlendirilmesi II Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Öğrenci sunumlarının vize teslimi noktasında netleştirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Proje / tasarım, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Öğrencilerin vize sunumlarının toplu olarak değerlendirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Proje konusuna dair öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, tarihsel anlatım. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Proje konusuna dair öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım II Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım III Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Öğrenci eskizlerinin sonuca yönelik değerlendirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Öğrenci sunumlarının sonuç noktasında netleştirilmesi. Anlatım, uygulama, tartışma, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Öz değerlendirme Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje / tasarım, Ödev, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS