EFMZ424 Öğretmenlik Uygulaması II

10 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ424
Ad Öğretmenlik Uygulaması II
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 10 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FEHMİ KANALMAZ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı; resim-iş eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ile ilgili deneyimlerini artırmak, programda öğrendiklerini uygulama fırsatı sunmak.

Dersin İçeriği

Bu ders, alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapmayı içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Okul Deneyimi I II

Notlar

Öğretmenlik Uygulaması Ve Ders Planları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretmen adayı, dersin amaçlarına bağlı olarak etkili öğretim ve öğrenci faaliyetine uygun bir öğretim ders planı hazırlar.
ÖÇ02 Öğretmen adayı, eğitim programında yer alan kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenler.
ÖÇ03 Öğretmen adayı, alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapar.
ÖÇ04 Öğretmen adayı, sınıf içinde istenmeyen davranışları önleme ve baş etme yollarını fark eder
ÖÇ05 Öğretmen adayı alana özgü etkinlik ve materyal geliştirir.
ÖÇ06 Öğretmen adayı, öğretim planına uygun olarak teknolojik araçları (bilgisayar, tablet, internet vb.) etkin bir şekilde kullanır.
ÖÇ07 Öğretmen adayı öğretim planını etkili bir şekilde uygular.
ÖÇ08 Öğretmen adayı öğretim sürecinde ses tonunu ve beden dilini etkili bir şekilde kullanır.
ÖÇ09 Öğretmen adayı öğrencileri değerlendirmek için uygun ölçme araçları hazırlar.
ÖÇ10 Öğretmen adayı, uygun teknikleri kullanarak öğretimi değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. 5
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dönem planı ve yapılacak çalışmalar hakkında açıklamaların yapılması Bilgilendirme toplantıları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
2 Okul müdürü ve öğretmenle tanışma, dönem planı ve haftalık ders programını hazırlama Okuldaki rehber öğretmen ve okul yöneticileriyle görüşme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
3 Okulun işleyişi ve evraklar hakkında bilgi edinme Araştırma, E-okul, MEBBİS sistemini tanıma, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Yıllık plan, günlük planın edinilmesi; Uygulama yapılacak dersler için ünite planının hazırlanması Dosyadaki bilgiler, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Ders işleme sürecini izleme ve öğretim becerisi kazanma Dosyadaki bilgiler, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Günlük ders planının hazırlanması Okuldaki rehber öğretmen ve akademisyen ile görüşme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi Haftalık ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Genel tekrar ve dönüt verme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
9 Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi Haftalık ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi Haftalık ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
11 Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi Haftalık ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi Haftalık ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
13 Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi Haftalık ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
14 Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi Haftalık ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
15 Öğretmenlik uygulaması dosyasının düzenlenmesi, teslim edilmesi ve uygulama okulunun onayının yapılması Okuldaki rehber öğretmen ile görüşme ve dosyanın tamamlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretmenlik uygulaması dosyasının değerlendirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretmenlik uygulaması dosyasının değerlendirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 24 24
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 64 64
Toplam İş Yükü (Saat) 242
Toplam İş Yükü / 25 (s) 9,68
AKTS 10 AKTS