Genel Bilgi
Kod | EFGZ402 |
Ad | Topluma Hizmet Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak, topluma hizmet çalışmalarının uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Toplum ve sosyal sorumluluk kavramlarını anlama; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri geliştirme; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer almayı içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ali Gürsan Saraç, Topluma Hizmet Uygulamaları. Kemalettin Kuzucu, Topluma Hizmet Uygulamaları
Notlar
İlgili çevrimiçi kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar. |
ÖÇ03 | Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri sosyal sorumluluk projelerinde uygular. |
ÖÇ04 | Görsel sanatların temel alanlarında edindiği bilgi ve uygulama becerisini toplumsal sorunların çözümüne yönelik kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin işleyişine dair genel giriş. | Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
2 | 2. Topluma hizmet uygulamalarına genel bakış; tanımlar ve olası projeler. | İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
3 | 3. Topluma hizmet uygulamaları kapsamında sivil toplum kuruluşları. | İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Topluma hizmet uygulamalarında proje hazırlama ve tartışma. | İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Uygulanması olası proje/etkinlik öneri planları. | İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
6 | 6. Uygulanması olası proje/etkinlik öneri planları. | İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Uygulanması olası proje/etkinlik öneri planları. | İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Bireysel ve/veya grup proje/etkinlik uygulaması. | İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
10 | 10. Bireysel ve/veya grup proje/etkinlik uygulaması. | İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
11 | 11. Bireysel ve/veya grup proje/etkinlik uygulaması. | İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Bireysel ve/veya grup proje/etkinlik uygulaması. | İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
13 | 13. Bireysel ve/veya grup proje/etkinlik uygulaması. | İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Bireysel ve/veya grup proje/etkinlik uygulaması. | İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje ve Etkinliklerin değerlendirilmesi. | Bitmiş proje gorsel ve sunumların taranması. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |