EFGZ402 Topluma Hizmet Uygulamaları

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFGZ402
Ad Topluma Hizmet Uygulamaları
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ


Dersin Amacı

Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamak, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer almak, topluma hizmet çalışmalarının uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazanmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders; Toplum ve sosyal sorumluluk kavramlarını anlama; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri geliştirme; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer almayı içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ali Gürsan Saraç, Topluma Hizmet Uygulamaları. Kemalettin Kuzucu, Topluma Hizmet Uygulamaları

Notlar

İlgili çevrimiçi kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklar.
ÖÇ02 Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar.
ÖÇ03 Sanat eğitimi programının öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri sosyal sorumluluk projelerinde uygular.
ÖÇ04 Görsel sanatların temel alanlarında edindiği bilgi ve uygulama becerisini toplumsal sorunların çözümüne yönelik kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar..
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. 2
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. 5
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, dersin işleyişine dair genel giriş. Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
2 2. Topluma hizmet uygulamalarına genel bakış; tanımlar ve olası projeler. İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
3 3. Topluma hizmet uygulamaları kapsamında sivil toplum kuruluşları. İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
4 Topluma hizmet uygulamalarında proje hazırlama ve tartışma. İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
5 Uygulanması olası proje/etkinlik öneri planları. İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
6 6. Uygulanması olası proje/etkinlik öneri planları. İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
7 Uygulanması olası proje/etkinlik öneri planları. İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Bireysel ve/veya grup proje/etkinlik uygulaması. İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
10 10. Bireysel ve/veya grup proje/etkinlik uygulaması. İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
11 11. Bireysel ve/veya grup proje/etkinlik uygulaması. İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
12 Bireysel ve/veya grup proje/etkinlik uygulaması. İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
13 13. Bireysel ve/veya grup proje/etkinlik uygulaması. İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
14 Bireysel ve/veya grup proje/etkinlik uygulaması. İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
15 Proje ve Etkinliklerin değerlendirilmesi. Bitmiş proje gorsel ve sunumların taranması. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 21 21
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS