Genel Bilgi
Kod | BBP366 |
Ad | Mevsimlik Çiçekler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. NEZİHE KÖKSAL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Mevsimlik çiçek yetiştiriciliği konusundaki temel kavram ve konuları öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders mevsimlik çiçek tür ve çeşitlerinin tanıtılması ve yetiştiriciliği konularını içermektedir. Bu ders mevsimlik çiçek türlerinin, orijini, üretim miktarları, tarımsal ve ekolojik özellikleri, yetiştirme alanları, yetiştirme sorunları ve yetiştirme teknikleri (toprak hazırlığı, ekim, budama, gübreleme, sulama vb) konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
bulunmamaktadır
Kaynaklar
süs bitkileri
Notlar
süs bitkileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mevsimlik çiçek yetiştiriciliğine dair temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ02 | Mevsimlik çiçeklerin dikiminden sökümüne kadar olan aşamaları kavrar. |
ÖÇ03 | Mevsimlik çiçek yetiştiriciliğini öğrenerek sorunları konusunda yorum yapar. |
ÖÇ04 | Mevsimlik çiçeklerin çoğaltım yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Mevsimlik çiçek türlerini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiyede mevsimlik çiçekçilik, ekonomik önemi | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
2 | Mevsimlik çiçeklilerin tanımlanması ve gruplandırılması | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Çevre düzenlemelerinde mevsimlik çiçeklerin kullanımı. | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Mevsimlik çiçeklerin ekolojik istekleri. | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
5 | Mevsimlik çiçeklerin genel yetiştiricilik teknikleri. | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Süs lahanası yetiştiriciliği | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Hercai menekşe yetiştiriciliği | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Portakal nergisi ve Aslanağzı yetiştiriciliği | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Begonya yetiştiriciliği | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Kadife ve Zinnia yetiştiriciliği | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Ateş çiçeği ve Portulaga yetiştiriciliği | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Cam güzeli ve Petunia yetiştiriciliği | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
14 | Gazania ve Vapur dumanı yetiştiriciliği | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
15 | Derslerin tekrarı ve genel değerlendirme | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |