JZ419 Çok Disiplinli Mühendislik Projesi

4 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ419
Ad Çok Disiplinli Mühendislik Projesi
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Faaliyet Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere, proje hazırlama, rapor yazma ve sunum yapma gibi çeşitli alt gruplarda bağımsız çalışma ve sunum yapma becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrencilere bir mühendislik projesinin tasarlanması, uygulanması, planlanması ve yapılabilirliği anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Koşulsuz

Kaynaklar

Proje konusuna göre belirlenecek kitap, makale ve diğer yayınlar.

Notlar

Proje konusu ile ilgili son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Almış olduğu proje konusunda bilgi birikimine sahip olur
ÖÇ02 Sunum yapma yeteneği kazanır
ÖÇ03 Bilimsel bir çalışmanın nasıl yapılacağını öğrenir
ÖÇ04 Bir çalışmanın sonucunda elde edilen veriler değerlendirilerek, rapor haline getirilmesi konusunda donanıma sahip olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Girişimcilik, yenilikçilik konularıyla çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik problemleri ve Mühendislik problemlerini tanır ve bunlara çözüm üretir. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki etik, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre, iş güvenliği konularında ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kayaçların oluşumunu, kayaç türlerini, mineralleri bilir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanarak harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bu ders kapsamında öğrencilere bir mühendislik projesinin tasarlanması, uygulanması, planlanması ve yapılabilirliği öğretilmektedir. Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
2 Danışman hocasıyla karşılıklı fikir alışverişinde bulunur Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
3 Proje çalışmasının başlığının belirlenmesi Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
4 Proje başlığı üzerine ön çalışmalar Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
5 Proje çalışması ile ilgili literatür taraması-1 Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
6 Proje çalışması ile ilgili literatür taraması-2 Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
7 Proje çalışmasında elde edilen verilerin yorumlanması Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Yapılan çalışmanın ön sunumu Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi
9 Referansları kullanma tekniklerini öğrenmek-1 Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
10 Referansları kullanma tekniklerini öğrenmek-2 Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
11 Proje çalışmasında elde edilen verilerin değerlendirilmesi-1 Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
12 Proje çalışmasında elde edilen verilerin değerlendirilmesi-2 Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
13 Çalışılan projeyi sunuma hazırlamak-1 Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
14 Çalışılan projeyi sunuma hazırlamak-2 Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
15 Projenin danışmana sunulması Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 96
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,84
AKTS 4 AKTS