Genel Bilgi
Kod | BBP454 |
Ad | Özel Bağcılık |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEMİH TANGOLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEMİH TANGOLAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SERPİL TANGOLAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bağ tesisi, bağlarda uygulanan kış ve yaz budamaları, şekil verme, bağcılıkta önemli kültürel uygulamalar, asmanın çoğaltılması, Türkiye de ve dünyada yetişen başlıca üzüm çeşitleri ve anaçlar öğretilmektedir.
Dersin İçeriği
Bağ tesisi, bağlarda uygulanan kış ve yaz budamaları, asmalara şekil verme, bağcılıkta önemli kültürel uygulamalar (toprak işleme, sulama, gübreleme, derim), asmanın çoğaltılması, Türkiye de ve dünyada yetişen başlıca üzüm çeşitleri ile anaçlar teorik ve uygulamalı olarak anlatılmaktadır. .
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Uzun, İ., 2004. Bağcılık. Hasad Yayıncılık Ltd. Şti. 156 s. Ağaoğlu, Y.S., 1999. Bilimsel ve Uygulamalı BAĞCILIK (Asma Biyolojisi) . Kavaklıdere Eğitim Yayınları, No: 1. 205 s. Çelik, H., Ağaoğlu, Y.S., Fidan, Y., Marasalı, B., Söylemezoğlu, G., 1998. Genel Bağcılık. Sunfidan A.Ş. Mesleki Kitaplar Serisi: 1, Ankara. 253s Çelik, S., 1998. Bağcılık (Ampeloloji). Trakya Üniv. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü, Anadolu Matbaa Ambalaj San. ve Tic. Ltd. Şti. 426 s.
Notlar
Fidan, Y., 1985. Özel Bağcılık. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yay. No: 930, Ders Kitabı No: 265, Ankara Üniv. Basımevi, Ankara, 401 s. Weaver, R. J. 1976. Grape Growing. John Wiley and Sons Interscience Publ. New York. 371 p.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bağ tesis eder. |
ÖÇ02 | Kış ve yaz budamalarını yapar. |
ÖÇ03 | Asmalara şekil verir. |
ÖÇ04 | Bağcılıkta önemli kültürel uygulamaları yapar. |
ÖÇ05 | Asma tür, çeşit ve anaçlarını tanır. |
ÖÇ06 | Asmanın çoğaltılmasını anlatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bağ Tesisi: Yer seçimi, üzüm yetiştiriciliğini etkileyen ekolojik faktörler | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bağın planlama, çeşit ve anaç seçimi, | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bağ toprağının hazırlanması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Çelik, aşısız ve aşılı fidanların dikimi. | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Asmalara şekil verme: Tanımı, amaçları, kullanılan destekler | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bağlarda uygulanan terbiye şekilleri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Bağlarda budama: Tanımı, amaçları, kuralları, budama aletleri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kış Budaması, amaçları, zamanı, şekilleri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yaz Budaması, amaçları, zamanı, şekilleri | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Filiz alma, uç ve tepe alma, yaprak alma, salkım ve tane seyreltme, bilezik alma | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bağlarda toprak işleme, sulama, gübreleme, derim | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Asmanın çoğaltılması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiye de ve dünyada yetişen bazı üzüm çeşitlerinin tanıtılması. | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiye de ve dünyada yetişen bazı anaçların tanıtılması. | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |