Genel Bilgi
Kod | SHS162 |
Ad | Temel Bilgi Teknolojileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. HAVVA ESİN ÜNAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. ERKAN KAYNAK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. EMRAH YENİLMEZ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayarı temel düzeyde kullanabilme (belge hazırlama, tablo hazırlama, sunu hazırlama, internet kullanımı
Dersin İçeriği
Temel bilgisayar bilgileri, Windows işletim sistemi, Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Powerpoint, Internet kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dersin web sitesinde yer alan kaynaklar.
Notlar
Derste verilmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgi Teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanıyabilme. |
ÖÇ02 | Bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrayabilme. |
ÖÇ03 | İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede yetkin hale gelebilme. |
ÖÇ04 | Bir kelime işlemci yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilme. |
ÖÇ05 | Bir elektronik hesaplama tablosu yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilme. |
ÖÇ06 | Bir sunu hazırlama yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilme. |
ÖÇ07 | Etkin ve güvenli internet kullanımı konusunda bilinçlenebilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgi teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanınması, bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerinin ayrıntılı olarak kavranması. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede bilgi verilmesi. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İşletim sistemi ayarları hakkında bilgi verilmesi. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | İşletim sisteminde dosya ve klasör organizasyonu. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bir kelime işlemci programının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kelime işlemci programında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kelime işlemci programında belge düzenleme, resim tablo vb bileşenlerin eklenmesi. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Bir hesap tablosu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hesap tablosu uygulamasında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hesap tablosu uygulamasında formüller, fonksiyonlar ve grafiklerin kullanımı. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bir sunu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sunu uygulamasında slayt tasarımı ve özel animasyonların hazırlanması. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Etkin ve güvenli internet kullanımı bilgisi verilmesi. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dönemin genel değerlendirilmesi. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |