Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| FELSEFE GRUBU ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | FELZ201 |
| Ad | Felsefe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Felsefe dersini etkili bir şekilde işleyecek düzeyde, çağdaş metotlarla güçlendirilmiş bir alt yapı öğrencide oluşturmaktır.
Dersin İçeriği
Felsefe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; felsefe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; felsefe öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının felsefe öğretimine yansımaları; felsefe öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; felsefe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir felsefe öğretiminin bileşenleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Mustafa Günay, Eğitimin Felsefesi Felsefenin Eğitimi, Sentez Yayıncılık, 2021.
Notlar
Ana Hatlarıyla Ortaöğretimde Felsefe Grubu Öğretimi, Editör: Faruk Manav, Pegem Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Felsefe öğretimine özel öğretim yöntem ve teknikleri kullanır. |
| ÖÇ02 | Felsefe grubu yıllık ve etkinlik planlarının önemini açıklar. |
| ÖÇ03 | Felsefe dersinin içeriğini planlarken pedagojik yaklaşımları etkili bir şekilde kullanabilir |
| ÖÇ04 | Felsefe dersinin içeriğini planlarken öğretme stratejilerini etkili bir şekilde kullanabilir |
| ÖÇ05 | Felsefe öğretime hakkında farklı yaklaşımları bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir | 3 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur | 4 |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 3 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir | 5 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 2 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | 4 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir | 4 |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur | 2 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 3 |
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar | 3 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır | |
| PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Genel giriş | kitaptan ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Felsefe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Felsefe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Felsefe öğretiminin sorunları | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Felsefe öğretiminin tarihçesi | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Etkili bir felsefe öğretiminin bileşenleri | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımları | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
| 9 | Felsefe grubu eğitiminde yıllık plan ve etkinlik planlarının kullanımı | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 10 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının felsefe öğretimine yansımaları | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
| 11 | Felsefe öğretiminde temel beceriler | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası |
| 12 | Sınıf içi uygulama örnekleri: okuma | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
| 13 | Sınıf içi uygulama örnekleri : yorumlama | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay |
| 14 | Sınıf içi uygulama örnekleri : tartışma | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Altı Şapka |
| 15 | Genel değerlendirme | genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||