FELZ404 Sosyal Psikoloji

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ404
Ad Sosyal Psikoloji
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU


Dersin Amacı

Bu dersin amacı (a) sosyal psikolojinin, sosyal etki ve etkileşim ile ilgili açıklamalarının ne olduğuna dair bir anlayış geliştirmek ve (b) sosyal etki ve etkileşimin konularının araştırılmasında ne gibi yöntemlere başvurulduğuna ilişkin bir bakış açısı kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders sosyal psikolojiye giriş niteliği taşımaktadır. Bu ders kapsamında, insanların nasıl sosyal etkide bulundukları ve insanlar arasındaki etkileşimin bilimsel olarak ne şekilde incelendiği ile ilgili bilgiler aktarılmaktadır. Bireylerin düşünce ve duygularının, başkaları ile nasıl ilişkili olduğu açıklanamaya çalışılacaktır. Bu ders kapsamında şu konulara yer verilecektir: sosyal psikolojide araştırma, sosyal etki ve konformite, bireyin davranışlarının grup tarafından nasıl etkilendiği, ikna, tutumlar, sosyal biliş ve kişilerarası iletişim vb.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kağıtçıbaşı, Ç. (2004). Yeni insan ve insanlar, Evrim Yayınevi, 10. Basım, İstanbul.

Notlar

Kağıtçıbaşı, Ç. (2004). Yeni insan ve insanlar, Evrim Yayınevi, 10. Basım, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal psikolojinin temel kavramlarını ve bu kavramlar ile ilgili teorileri açıklar.
ÖÇ02 Sosyal psikoloji, sosyoloji ve psikolojinin temel farklarını ayırt eder; her birini tanımlar ve açıklar.
ÖÇ03 Sosyal psikolojinin gelişim tarihindeki temel çalışmaları ana hatları ile ve bu disipline katkı sağlayan kişileri isimleri ile birlikte tanımlayabilir.
ÖÇ04 Sosyal psikoloji araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar.
ÖÇ05 Kişinin sosyalleşme sürecinde etken olan unsurları analiz eder.
ÖÇ06 Kişilik ve benlik oluşumunda, sosyal etki, grup süreçleri, kültür ve toplumla ilişkisini bütünleştirip genellemelere ulaşır.
ÖÇ07 Sosyal etkinin kişinin tutum ve davranışını nasıl oluşturduğu ile ilgili değerlendirme yapar.
ÖÇ08 Tutum, propaganda ve tutum değiştirme süreci hakkında açıklama ve analiz yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sosyal psikoloji nedir, Tarihsel gelişimi ve bir çalışma alanı olarak belirmesi Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sosyal psikolojinin gelişimi Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sosyal psikoloji araştırmalarında yöntem ve örnekler Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sosyal etki ve uyma Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sosyal etki ve uyma II Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tutumlar - tutumların oluşması Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Tutumların ölçülmesi Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Önyargılar Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İletişim, propaganda: Tutum değiştirme süreci Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İletişim, propaganda: Tutum değiştirme süreci II Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yüklemleme (atıf) kuramları Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yüklemleme (atıf) kuramları II Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Grup yapısı ve dinamiği Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Grup yapısı ve dinamiği II Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS