FELZ406 Demokrasi ve İnsan Hakları

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ406
Ad Demokrasi ve İnsan Hakları
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. GÜLSUN DÜLGEROĞLU


Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere; insan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci, ilköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Beetham, D. (2021) Demokrasi ve insan hakları. Ankara: Liberte

Notlar

-


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnsan hakları kavramını bilir
ÖÇ02 Demokrasi kavramını tanır
ÖÇ03 Hak kavramını değerlendirir
ÖÇ04 Hukuk kavramını analiz eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 3
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş: Dersin ve sürecin tanıtılması Yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar, insan hakları ve demokrasi düşüncesinin felsefi temelleri Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi - Hukuki ve Siyasi Gelişmeler Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi - Düşünürlerin Katkısı Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Demokrasi yaklaşımları Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 İnsan hakları ve demokrasiye bakışın ülkemizdeki durumu Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İnsan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeler Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sinava hazirlik Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 İnsan haklarının korunması ve geliştirilmesi konusunda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum-kuruluşlar ve faaliyetleri Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İnsan hakları ve demokrasiyle ilgili temel problemler Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İnsan hakları ve demokrasiyle ilgili temel problemler Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İnsan hakları ve demokrasiyle ilgili temel problemler Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Okul ve ailede demokrasi öğretiminin önemi Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Okul ve ailede demokrasi öğretiminin önemi Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Okul ve ailede demokrasi öğretiminin önemi Dersin ilgili kaynagini okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sinava hazirlik Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sinava hazirlik Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS