FELS410 Türk Düşünce Tarihi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELS410
Ad Türk Düşünce Tarihi
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK EROL ER


Dersin Amacı

Düşünce tarihi içerisinde Türk düşüncesinin yerini tayin edebilmek

Dersin İçeriği

Türk düşüncesinin tarihsel gelişimi bağlamında Tanzimat, Meşrutiyet ve Cumhuriyet dönemleri ele alınacaktır

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Türkiyede Çağdaş Düşünce Tarihi, Hilmi Ziya Ülken

Notlar

Şerif Mardin, Türk modernleşmesi, İletişim Yay.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefe grubu ve eğitim bilimleri dalları ile ilgili yeterli altyapıya sahiptir ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izler, bunlara uygun davranır, iş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir.
ÖÇ02 Felsefe grubu ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.
ÖÇ03 Eğitim problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular
ÖÇ04 Felsefe, psikoloji, sosyoloji ve mantık ile ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve bu genellemeler ışığında bu alanların temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklar.
ÖÇ05 Kişiler arası ilişkileri etkileyen bireysel, çevresel ve toplumsal etkenleri bilir. Edindiği bilgileri kullanarak etkin dinleme, yapıcı geri bildirim alma ve verebilme, yaratıcı sorun çözme becerisi kazanır ve bu becerileri mesleki alanda kullanabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 3
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Düşünce tarihi ve Türk düşüncesi tabirleri ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Türk düşüncesinin kapsamı ve problem alanı ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 İslamiyetten önceki dönem Türk düşüncesi ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 İslamiyetin etkisindeki Türk düşüncesi ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Felsefe, Kelam ve Tasavvuf ilişkileri ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Osmanlı dönemi Türk düşüncesi ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Tanzimat dönemi Türk düşüncesi ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Read relevant section of the book Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 Islahat dönemi Türk düşüncesi ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Meşrutiyet dönemi türk düşüncesi ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Cumhuriyet dönemi Türk düşüncesi ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Cumhuriyet döneminde felsefi akımlar ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Materyalizm ve Pozitivizmin Türk düşüncesine yansımaları ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 İdealizm ve Spiritüalizmin Türk düşüncesine yansımaları ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Bergsonizm ve Türk düşüncesine yansımaları ilgili ders kitabı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 final sınavı ilgili ders kitabı okunacak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS