Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | FENZ305 |
| Ad | Astronomi |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin dersin içeriğinde belirtilmiş olan çağdaş astronomi ve fen bilimlerinin konularının ilişkileri, öğrendiklerinin sonuçlarını yaşamda kullanabilme öğrenmekve anlamaktır
Dersin İçeriği
Büyük-Patlama, evrenin oluşumu, güneş sisteminin oluşumu, gezegenler, galaksiler,yıldızların yaşamı, yıldızların ölümü, nebulalar, kuyruklu yıldızlar, astroitler-meteorlar, yıldızların parlakları,astronomik aletlerin yapısı ve kullanımı,
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Astronomi ve Astrofiziğe Giriş
Notlar
https://www.kitapyurdu.com/kitap/astronomi-ve-astrofizige-giris/612234.html
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Astronominin ve ona koşut bilimin tarih içindeki gelişimini değerlendirir. |
| ÖÇ02 | Tarih boyunca ortaya atılan astronomi fikirlerini karşılaştırır. |
| ÖÇ03 | Keppler Yasalarına yönelik problemleri çözer. |
| ÖÇ04 | Evrenin genel yapısını tanır. Evrenin yaratılışı ve geleceğine dair fikirleri tartışır. |
| ÖÇ05 | Günümüz uzay araştırmaları hakkında tartışır. |
| ÖÇ06 | İlköğretime yönelik model astronomi araçları tasarlar. |
| ÖÇ07 | Uzay da hayat olup olmadığını sorgular. |
| ÖÇ08 | Uzay çalışmalarını takip eder. |
| ÖÇ09 | Uzay teknolojisi hakkında bilgilenir. |
| ÖÇ10 | Astronomiyi anlar ve yaşantısıyla ilişkilendirir. |
| ÖÇ11 | Big-Bang'in oluşumunu anlar |
| ÖÇ12 | Temel parçacıkları öğrenir. |
| ÖÇ13 | Yaşamın en temel atomu olan hidrojeni öğrenir. |
| ÖÇ14 | Tüm elementlerin yıldızların içinde oluştuğunu anlar |
| ÖÇ15 | Yıldızların doğum ve ölümünü öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 3 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 2 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 4 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
| PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | 4 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
| PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Evrenin Genel Yapısı: Gökadalar | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Güneş sisteminin yapısı | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 3 | Gezegenler ve özellikleri | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Uydular | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Keppler Yasaları | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Evrenin Genel Yapısı: Yıldızların oluşumu | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Evrenin Genel Yapısı: Kırmızı devler | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Evrenin Genel Yapısı: Nötron yıldızları, beyaz cüceler | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Evrenin Genel Yapısı: Karadelikler | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | ders devamı Evrenin Genel Yapısı: Karadelikler | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Uzay araştırmaları | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Uzay araştırmaları, teleskoplar ve görüntüleme aletleri | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Yıldızların parlaklıkları, kuyruklu yıldızlar, astroitler,meteorlar | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | örnek problem çözümleri | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||