Genel Bilgi
Kod | YOT237 |
Ad | Organik Tarımda Sulama ve Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. UĞUR KEKEÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. UĞUR KEKEÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sulamanın bitki gelişimi ve verimlilik açısından önemini belirtmek, sulama sistem ve yöntemlerini öğrencilerin kavramasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bahçe Bitkileri Sulaması; Sulamanın tanımı,önemi,yararları, arazinin sulamaya hazırlanması,sulama yöntemleri ve sulama projesi hazırlanması konularını içeren ön lisasn dersidir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tarımsal sulama ile ilgili akademik ve bilimsel çalışmalardan yararlanılarak hazırlanan ders notu.
Notlar
Sulama Kitabı . Prof.Dr.Rıza Kanber Çukurova üniversitesi Ziraat fakültesi genel yayın no:174 Ders kitapları yayın no:52,Adana 1997.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımda sulamanın önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Toprak, bitki ve su ilişkilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Sulama sistem ve yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Sulama suyu kalitesi ve drenajın sulama yönünden önemini açıklar. |
ÖÇ05 | Kullanılabilir su kaynaklarını ve önemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sulamanın tanımı ve önemi, sulamanın yararları, sulamanın tarihcesi, Dünya ve Türkiye de sulama, sulama yöntemi, sulama sistemi . | Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Toprak-bitki-su ilişkileri | Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
3 | Toprak-bitki-su ilişkileri konusunu btamamlama. | Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
4 | Sulama suyu gereksinimi. Bitki su tüketimi hesabı. | Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
5 | Sulama zamanı ve sulamada verilecek su miktarının belirlenmesi | Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
6 | Sulama yöntemleri. Yüzey sulama yöntemleri. | Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Uzun tava sulama yöntemi, karık sulama yöntemi . | Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınava kadar anlatılan konuları tekrar edip çalışmalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sınav sorularının açıklanması ve tartışılması. | Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
10 | Basınçlı sulama yöntemleri,Yağmurlama sulama yöntemi ve kullanım olanakları | Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Damla sulama yöntemi,Damla sulama yönteminin özellikleri kullanım avantajları ve dezavantajları | Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Mini yağmurlama sulama yöntemi, toprak altı damla sulama yöntemi | Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Sulama suyu kalitesi ve tuzlu suların tarımda kullanım olanakları | Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sulamada drenajın önemi, drenajın tanımı ve yararlar | Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Organik tarımsal sulama konusundaki yeni yaklaşımların tartışılması | Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |