YOT237 Organik Tarımda Sulama ve Yönetimi

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YOT237
Ad Organik Tarımda Sulama ve Yönetimi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. UĞUR KEKEÇ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. UĞUR KEKEÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sulamanın bitki gelişimi ve verimlilik açısından önemini belirtmek, sulama sistem ve yöntemlerini öğrencilerin kavramasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bahçe Bitkileri Sulaması; Sulamanın tanımı,önemi,yararları, arazinin sulamaya hazırlanması,sulama yöntemleri ve sulama projesi hazırlanması konularını içeren ön lisasn dersidir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tarımsal sulama ile ilgili akademik ve bilimsel çalışmalardan yararlanılarak hazırlanan ders notu.

Notlar

Sulama Kitabı . Prof.Dr.Rıza Kanber Çukurova üniversitesi Ziraat fakültesi genel yayın no:174 Ders kitapları yayın no:52,Adana 1997.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarımda sulamanın önemini açıklar.
ÖÇ02 Toprak, bitki ve su ilişkilerini açıklar.
ÖÇ03 Sulama sistem ve yöntemlerini açıklar.
ÖÇ04 Sulama suyu kalitesi ve drenajın sulama yönünden önemini açıklar.
ÖÇ05 Kullanılabilir su kaynaklarını ve önemini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sulamanın tanımı ve önemi, sulamanın yararları, sulamanın tarihcesi, Dünya ve Türkiye de sulama, sulama yöntemi, sulama sistemi . Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Toprak-bitki-su ilişkileri Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
3 Toprak-bitki-su ilişkileri konusunu btamamlama. Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
4 Sulama suyu gereksinimi. Bitki su tüketimi hesabı. Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
5 Sulama zamanı ve sulamada verilecek su miktarının belirlenmesi Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
6 Sulama yöntemleri. Yüzey sulama yöntemleri. Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
7 Uzun tava sulama yöntemi, karık sulama yöntemi . Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Sınava kadar anlatılan konuları tekrar edip çalışmalıdır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sınav sorularının açıklanması ve tartışılması. Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
10 Basınçlı sulama yöntemleri,Yağmurlama sulama yöntemi ve kullanım olanakları Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Damla sulama yöntemi,Damla sulama yönteminin özellikleri kullanım avantajları ve dezavantajları Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Mini yağmurlama sulama yöntemi, toprak altı damla sulama yöntemi Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Sulama suyu kalitesi ve tuzlu suların tarımda kullanım olanakları Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Sulamada drenajın önemi, drenajın tanımı ve yararlar Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Organik tarımsal sulama konusundaki yeni yaklaşımların tartışılması Ders materyallerinden ve faklı kaynaklardan anlatılacak konu araştırılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 12:10