Genel Bilgi
Kod | ICM102 |
Ad | Temel Sanat Eğitimi 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş. Gör. Emre PINAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarım bilincinin yaratılması, doğal oluşumlardan yapılı çevreye kurgulama düzenlerine farkındalık uyandırılması, mekan oluşumunda boyutları temel tasarım elemanlarının kullanılması, hacim-strüktür algısı ile modelleme yapılması, örüntü geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Yaratımdan ürün sürecine temel tasarım kavramına giriş ve üretim sürecinde sanat yaklaşımı, Algı-Duyu, Çağrışım-Duyum ilişkileri: gösterge-ifade eşleştirme haritaları; Temel tasarım araçları nokta, çizgi, yüzey ve hacim tanımlamaları ile iki boyuttan üçüncü boyutta birim üretme: Birim modülden örüntüye kurgulama tekniği, algısal deneyim ile biçimlendirme ve strüktür-biçim ilişkisi, denge-oran, ritm, tekrar, zıtlık kompozisyon ilkeleri ile modelleme.
Dersin Ön Koşulu
Temel Sanat Eğitimi 1
Kaynaklar
Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen - F.D.K.Ching Temel Tasarım - Latife Gürer, Gül Gürer Temel Tasarım - Kerim Çınar ,Temel Tasarım - Ali Seylan Temel Sanat Eğitimi - Adnan Tepecik, Pınar Toktaş Basic Design Series (1-7) - G.Ambrose, Paul Harris Çizimin Sırları 1-2 - Barrington Barber, Sanatın Temelleri - Ocvirk, Stinson, Wigg,Cayton
Notlar
Literatürde yer alan görsel materyaller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biçim işlev ilişkisini kurar. |
ÖÇ02 | Kavramdan mekana kültürel çevreye katılım süreçlerini belirler. |
ÖÇ03 | Hacimden mekana tasarımı biçimlendirmeyi ve boyutlandırmayı çözer. |
ÖÇ04 | Soyut düşünebilmenin farkına varır. |
ÖÇ05 | Modülden örüntü oluşturur. |
ÖÇ06 | Strüktür sistemleri geliştirir. |
ÖÇ07 | İmgeden somut mekan üretir. |
ÖÇ08 | Temel tasarım ilkelerini mekan tasarımı ile ilişkilendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgi verilmesi. | Dersle ilgili genel bilgi araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Soyutlama kavramının kuramsal aktarımı, mimari soyutlama ve soyut sanat akımları | Konu ile ilgili örnek araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kompozisyonlarda dinamik ve statik kavramları. | Soyutlama ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
4 | Eskiz Teknikleri. Çoklu soyutlama eskizleri, izlenim ve detay eskizleri. | Soyutlama ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kolaj tekniği ve diğer teknikler, görsel sanat akımları. | Kompozisyon alıştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
6 | Mekan kavramı ve mekan algısı | Kompozisyon alıştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Şekil, biçim form kavramları. | Kompozisyon alıştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı, kompozisyon alıştırması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Asal formlardan ekleme-çıkarma, (doldurma-boşaltma) yöntemleriyle hacim oluşturma. | 3 boyutlu model çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kağıt katlama teknikleri. Modülden form oluşturma. | 3 boyutlu model çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Strüktür kavramı. | 3 boyutlu model çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Üretilen biçimlerle strüktür oluşturma. | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Strüktürlerden örüntü tekniğiyle mekan oluşturma. | Maket çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Mekanların verilen konuya göre işlevlendirilmesi. | Maket çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Portfolyo ve etkili sunum hazırlama teknikleri. | Örnek araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final çalışmasına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final çalışmasına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 11 | 154 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 21 | 21 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 259 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,36 | ||
AKTS | 10 AKTS |