Genel Bilgi
Kod | ICM216 |
Ad | İç Mekan ve Mobilya Tarihi 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Endüstri devrimi sonrasında mekan ve mobilya tasarımının tarihsel sürecini; ortaya çıkan mekan düzenleme anlayışı ve mobilya türlerine ilişkin bilgi vermek ve karşılaştırmalı değerlendirmeyi öğretmek.
Dersin İçeriği
Endüstri devrimiyle birlikte ortaya çıkan teknolojik ve toplumsal gelişmelerin etkisiyle değişen mekan ve mobilya anlayışı, 20. yüzyıl akımları (Arts and Crafts, Art Nouveau, Art Deco, De Stijl, Bauhaus ve diğerleri) önemli tasarımcılarıyla birlikte anlatılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kathryn B. Hiesinger and George H. Marcus, Landmarks of Twentieth-Century Design: An Illustrated Handbook, 1995. *** Charlotte and Peter Fiell, Design of the 20h Century, Taschen, *** Oya Boyla, Mobilya Tarihi, 2012. *** Robbie G Blakemore, History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe, Wiley, *** Oya Boyla, Mobilya, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt II, 1997.
Notlar
iç mekan ve mobilya tarihi ile ilgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç mekan düzenleme kavramını ve mobilyaların özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ02 | İç mekan ve mobilya tasarımında dönemleri ve akımları ayırt eder |
ÖÇ03 | İç mekan ve mobilya tasarımında dönemleri ve akımları tanımlar |
ÖÇ04 | Arts and Crafts ve Art Nouveau, Art Deco, De Stijl, Bauhaus gibi akımların mekan ve mobilyaya yansıyan etkilerini bilir ve anlatır. |
ÖÇ05 | Teknolojik gelişmenin ve toplumsal değişmenin mekana ve mobilyaya yansımasını bilir |
ÖÇ06 | Mobilyaları üsluplarına ve dönemlerine göre ayırt eder ve tanımlar. |
ÖÇ07 | Akımlara ve dönemlere göre mekan tasarımı ilkelerini bilir ve anlatır |
ÖÇ08 | Mekan- mobilya ilişkisini eleştirel bakışla değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, iç mekan ve mobilya kavramları üzerine tartışma | ilk ders için ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Endüstri Devrimi ile birlikte ortaya çıkan toplumsal- teknolojik değişimin anlatılması. | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Arts and Crafts hareketi, iç mekana ve mobilya tasarımına etkileri. | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Art Nouveau akımı, iç mekana ve mobilya tasarımına etkileri. | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Art Deco akımı, iç mekana ve mobilya tasarımına etkileri. | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | De Stijl akımı, iç mekana ve mobilya tasarımına yansımaları . | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Bauhaus Okulu, mekan ve mobilya tasarımına etkileri,. | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Modernizm: mobilya ve yapı örnekleri | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | 20. yüzyıl ve tasarım: Mies van der Rohe | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 20. Yüzyıl ve tasarım: le Corbusier | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | 20. yüzyıl ve tasarım: Gaudi | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | 20. yüzyıl ve tasarım: mobilya tasarımcıları ve tasarımları. | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
14 | Ekspresyonizm, post modernizm, brütalism akımlarında mekan tasarımı anlayışları | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
15 | Mekanda tasarım ilkeleri ölçü-oran vb | konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |