ICM216 İç Mekan ve Mobilya Tarihi 2

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ICM216
Ad İç Mekan ve Mobilya Tarihi 2
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU


Dersin Amacı

Endüstri devrimi sonrasında mekan ve mobilya tasarımının tarihsel sürecini; ortaya çıkan mekan düzenleme anlayışı ve mobilya türlerine ilişkin bilgi vermek ve karşılaştırmalı değerlendirmeyi öğretmek.

Dersin İçeriği

Endüstri devrimiyle birlikte ortaya çıkan teknolojik ve toplumsal gelişmelerin etkisiyle değişen mekan ve mobilya anlayışı, 20. yüzyıl akımları (Arts and Crafts, Art Nouveau, Art Deco, De Stijl, Bauhaus ve diğerleri) önemli tasarımcılarıyla birlikte anlatılmaktadır

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kathryn B. Hiesinger and George H. Marcus, Landmarks of Twentieth-Century Design: An Illustrated Handbook, 1995. *** Charlotte and Peter Fiell, Design of the 20h Century, Taschen, *** Oya Boyla, Mobilya Tarihi, 2012. *** Robbie G Blakemore, History of Interior Design and Furniture: From Ancient Egypt to Nineteenth-Century Europe, Wiley, *** Oya Boyla, Mobilya, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt II, 1997.

Notlar

iç mekan ve mobilya tarihi ile ilgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç mekan düzenleme kavramını ve mobilyaların özelliklerini tanımlar.
ÖÇ02 İç mekan ve mobilya tasarımında dönemleri ve akımları ayırt eder
ÖÇ03 İç mekan ve mobilya tasarımında dönemleri ve akımları tanımlar
ÖÇ04 Arts and Crafts ve Art Nouveau, Art Deco, De Stijl, Bauhaus gibi akımların mekan ve mobilyaya yansıyan etkilerini bilir ve anlatır.
ÖÇ05 Teknolojik gelişmenin ve toplumsal değişmenin mekana ve mobilyaya yansımasını bilir
ÖÇ06 Mobilyaları üsluplarına ve dönemlerine göre ayırt eder ve tanımlar.
ÖÇ07 Akımlara ve dönemlere göre mekan tasarımı ilkelerini bilir ve anlatır
ÖÇ08 Mekan- mobilya ilişkisini eleştirel bakışla değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtılması, iç mekan ve mobilya kavramları üzerine tartışma ilk ders için ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Endüstri Devrimi ile birlikte ortaya çıkan toplumsal- teknolojik değişimin anlatılması. konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Arts and Crafts hareketi, iç mekana ve mobilya tasarımına etkileri. konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap
4 Art Nouveau akımı, iç mekana ve mobilya tasarımına etkileri. konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Art Deco akımı, iç mekana ve mobilya tasarımına etkileri. konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
6 De Stijl akımı, iç mekana ve mobilya tasarımına yansımaları . konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Bauhaus Okulu, mekan ve mobilya tasarımına etkileri,. konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Modernizm: mobilya ve yapı örnekleri konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 20. yüzyıl ve tasarım: Mies van der Rohe konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
11 20. Yüzyıl ve tasarım: le Corbusier konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap
12 20. yüzyıl ve tasarım: Gaudi konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
13 20. yüzyıl ve tasarım: mobilya tasarımcıları ve tasarımları. konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
14 Ekspresyonizm, post modernizm, brütalism akımlarında mekan tasarımı anlayışları konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
15 Mekanda tasarım ilkeleri ölçü-oran vb konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS