ICM210 Çevre Denetimi 2

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ICM210
Ad Çevre Denetimi 2
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FEHİME YEŞİM GÜRANİ


Dersin Amacı

Tasarım veuygulama birlikteliğini sağlayacak değerlendirilmelerin yapılması, yapıyı kuran sistem ve öğeleri tanmlayarak yapı bütünlüğünü kuran analizlerin yapılması dersin amacını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

Akustik, yapı akustiği, mimari akustik, gürültü. İç mekanda gürültü izolasyonu

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Mustafa Kavraz-Salonların Mimari Ve Akustik Açıdan Tasarım Süreçleri

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersin sonunda öğrenci; hacim akustiği ile ilgili temel kavramları edinir.
ÖÇ02 Mekanın işlevine yönelik uygun akustik çözümleme becerisi kazanır.
ÖÇ03 Mekan içerisinde gürültü faktörünün insan üzerindeki olumsuz etkilerinin önemini fark eder.
ÖÇ04 Çok amaçlı salonlarda ses yayılımının tasarım ile etkileşiminin önemini fark eder.
ÖÇ05 İç mekanda farklı yüzeylerde akustik düzenlemelerin mimariye etkisini ayırt eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Amacı, Kapsamı, Değerlendirme Yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Ders bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sağlıklı işitme duyumu için gerekli Fiziksel, Fizyolojik, Psikolojik araçların incelenmesi (Ses kavramı-oluşumu-tanımı-dalga yapısı, hareketi). Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Gösteri
3 Duyma-duyma eşiği- duyma duyumuna bağlı algılamalar: çok kanallı dinleme (yön algılması, uzaklık ve boyut algılması). Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Mekanda sesin hareketi- yutulması- yansıması - iletilmesi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Reverberasyon kavramı, tanım ve mekanda kontrolü. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Rezonans kavramı, tanım ve meknda kontrolü. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Arka plan gürültüsünün etkileri, arka plan gürültü şiddetlerinin-frekanslarının etkileri, sürekli-beyaz gürültü, aralıklı-beyaz gürültü. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders notları ve kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mekan-hacim akustiği: akustiğin temel kavramları ile hacmin ilişkisi, mekan biçiminin akustiğe etkisi, mekanda akustik tasarım esasları. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Mekan-hacim akustiği: farklı mekanlarda akustik tasarım esasları. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Yapı akustiği: yapı ve hacim akustiği arasındaki ilişki Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Yapı akustiği: yapı ve hacim akustiği arasındaki farklar. Uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Ses yutulmasının temel mekanizması (malzemeye bağlı ortalama gürültü düşürme katsayılarının tanımlanması). Uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Ses yutucu malzemeler tanım ve sınıflandırılması, Uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Gürültü-sinyal ilişkisinin mekanda değerlendirilmesi. Uygulama araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS