IMS323 Tasarımda Yaratıcılık

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS323
Ad Tasarımda Yaratıcılık
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü HAKAN KISACIK


Dersin Amacı

Gerek tasarım probleminin saptanması, gerek söz konusu probleme çözüm geliştirme sürecinde yaratıclık konusunda farkındalık yaratma amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Yaratıcılık olgusunun tarihte ifade edilme ve tanımlanma süreçlerinin tanıtılması, tasarım sürecine dahil olma sürecinin tanıtılması, söz konusu yaratıcılık kavramının tasarım sürecindeki yerinin ve kullanım metodolojisinin çeşitli etkinliklerle tartışılması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yaratıcı Tasarımın Temelleri (2013). Gavin Ambrose & Paul Harris.

Notlar

İnternet kaynakları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yaratıcılık kavramının tasarım sürecindeki yerini kavrar.
ÖÇ02 Bir düşünme sistematiği içerisinde tasarım etkinliklerini uygular.
ÖÇ03 Tasarımda esinlenme ve biçimlenişi gösterir.
ÖÇ04 Mimarlık kavramlarını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.Tarihsel perspektif içinde bilimsel düşüncenin gelişimi ve kurama giriş. Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Sanat ve tasarım kuramı, mimari düşüncenin tanımlanması. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tasarım ürünü olarak mekan - Mimarlık kavramalarına giriş: Yapılı çevre- kültürel çevre- Yaşam çevresi mekan sanatı. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Mimarlık kavramalarına giriş:İşlev ve biçim- Yapı -Yapım ve süreçleri. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Mimarlık kavramalarına giriş: Geleneksel ve modern mimarlık üzerine tartışmalar. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Ulusal ve küresel tasarım ürünleri olarak mimarinin karşılaştırılması. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Mimari belleğimiz ve kültür üzerine tartışma. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yaratıcılığın temel bileşenleri. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Düşünce sistematikleri ile tasarım yöntemlerini tanımlama. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Tasarımda esinlenme ve biçimleniş: Metaforlar, analojik ve mimetik yaklaşımlar. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Tasarım düşüncesinin biçimlenişinde: Doğa , matematik, müzik ve tipolojik yaklaşımlar. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Tasarımda moire ve zip-a-tone etkiler. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Düzen-örüntü dili ve örgütleme. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Kendinden üreyen sistemler ve tasarımda evrim stratejisi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS