IMS316 Anadolu Türk Mimarlığı ve Sanatı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS316
Ad Anadolu Türk Mimarlığı ve Sanatı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Anadolu'da Türk mimarlığını irdelenmesi, analiz ve senteze ulaşılması öğretilmektedir. Estetik duygusunu geliştirmek, kültürel farkındalık kazandırmak hedeflenmektedir

Dersin İçeriği

Anadolu'daki Türk dönemi mimarlığı ve sanatının özellikleri anlatılmaktadır

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok.

Kaynaklar

Ramazanoğlu, Gözde, Mimar Sinan'da Tezyinat Anlayışı, ** Ramazanoğlu, Gözde, Orta Asya'da Türk Mimarlığı, 1998, ** Kuban, Doğan, 100 Soruda Türkiye Sanat Tarihi, 1981. ** Aslanapa, Oktay, Osmanlı Devri Mimarisi, 2005.*** Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, ilgili maddeler** İslam Ansiklopedisi (DİA) ilgili maddeler

Notlar

ilgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültür varlığı eserlerin kültürün maddi simgeleri olduğunu bilir ve gerekçeleriyle ifade eder
ÖÇ02 Türk sanatı ve mimarlığı tarihi kapsamına giren eserlerin dönemlerini ayırt eder
ÖÇ03 Farklı yapı tiplerini tanır ve sınıflandırır,
ÖÇ04 Mimarlıktaki dönemsel özellikleri tanır
ÖÇ05 Türk sanatı ve mimarlığına ilişkin terminolojiyi bilir
ÖÇ06 Taşınmaz kültür varlığı bir yapının, mimari özelliklerini gözlemleyerek tarihsel dönemini belirler
ÖÇ07 Geleneksel Türk sanatlarının özelliklerini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanatın temel kavramları ilk ders için ön hazırlık gerekmemektedir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası
2 Temel sanatsal- teknik terimler ve kavramlar (terminolojiye giriş) okuma (dersin konusuyla ilgili makale) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
3 Temel mimari terimler, uygulama teknikleri, kavramlar (terminolojiye giriş) konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
4 Yapı türleri, işlevleri ve bölümleri kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
5 Yapı türleri, işlevleri, bölümleri ve külliye kavramı konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Orta Asya'da Türk mimarlığı ve sanatı konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 Anadolu Selçukluları mimarlığı ve sanatı 1 konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Anadolu Selçukluları mimarlığı ve sanatı 2 konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
10 Osmanlı mimarlığı ve sanatı (Erken Dönem) konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
11 Osmanlı mimarlığı ve sanatı (Klasik dönem) konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 Osmanlı mimarlığı ve sanatı (Klasik dönem- Mimar Sinan, mimarlığı ve bezemesi) konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Osmanlı mimarlığı ve sanatı (Geç dönem) konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
14 Bezeme- tezyini sanatlar (çini, kalemişi, malakari, kündekari, ahşap-taş metal) konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
15 Teknik gezi (kent içi) konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 11:17