SD0025 Briç

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0025
Ad Briç
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İBRAHİM CENGİZLER


Dersin Amacı

Bir spor dalı olan briçin genç nüfus arasında yaygınlaşmasının sağlanması, briç öğrenerek problem çözme, sorunlara farklı yaklaşma gibi yetilerin kazandırılması rekreasyon faaliyetinde bulunmak, değişik kişilerle briç oynayarak sosyalleşmek, özellikle yaşlılar bakım evinde briç oynayarak insanlara yardımda bulunmak öğrenile briç oyununun yediden yetmişe kadar insanlarla oynanması böylelikle uzun yıllar zihni zinde bırakacak bir faaliyette bulunulacaktır.

Dersin İçeriği

Bir spor dalı olarak briçin tanımı,briç ekipmanlarının tanımlanması,kağıtların puan değerleri,majör ve minör renkler,oyun açışları,biding,oyun,sonuç yazma,rober ve turnuva briçi,en sık kullanılan konvensiyonlar,şlem ve grand şilem

Dersin Ön Koşulu

önkoşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Türkiye Briç Federasyonu briç başlangıç ders notları

Notlar

A'dan Z'ye Briç


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Briçin bir spor dalı olduğunu ve Türkiye briç federasyonunun organizasyonu altında bulunduğunu öğrenir
ÖÇ02 Briç oyunun ekip ve ekipmanlarını öğrenir
ÖÇ03 Briç oyunu öğrenerek,bir rekreasyon bileşeni olarak kullanır
ÖÇ04 Kentte bulunan briç klüpleriyle ilişkiye girer ve sosyalleşme sürecinde bu özelliği kullanır.
ÖÇ05 Kentte bulunan yaşlı bakım evlerinde briç oynamak isteyen ama olanak bulamayan yaşlıları belirleyerek onlara yardımcı olur.
ÖÇ06 Ömrü boyunca oynanacak briçin beyine olan katkılarından yararlanılacaktır.
ÖÇ07 Gelecekte ,Turnuvalarda görev alabilecektir.
ÖÇ08 Briç oyununda yaş,dil,din,ırk farkı yoktur.Bu nedenle geniş bir oyuncu kitlesi vardır.bu yönüyle çok sayıda insanla tanışma olanağı bulunulacaktır.
ÖÇ09 İstenildiği taktirde ,Türkiye Briç Federasyonunun Hakem,Antrenör gibi alt yapısında yer alınılır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Briç nedir,nasıl oynanır,tarihcesi İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, konula ilgili basılı eserlerden ilgili bölümleri çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kağıt ve renk hiyerarşisi,majör ve minör renkler,sistemler,Beşli majör hakkında bilgiler İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, konula ilgili basılı eserlerden ilgili bölümleri çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
3 Oyun düzeni yönler,dağıtma,oyun ve sonuç yazma İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, konula ilgili basılı eserlerden ilgili bölümleri çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Kurallar,oyun açma İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, konula ilgili basılı eserlerden ilgili bölümleri çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay
5 Cevap verme, bidding kuralları İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, konula ilgili basılı eserlerden ilgili bölümleri çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
6 oyun oynama,empas atma İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, konula ilgili basılı eserlerden ilgili bölümleri çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
7 Kontur,sür kontur,şilem,grand şilem İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, konula ilgili basılı eserlerden ilgili bölümleri çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
8 Ara Sınav Briç Kulübü,veya briç oynana yerlerde oyun seyretme ve yorum yapma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Jakobi konvansiyonu Briç Kulübü,veya briç oynana yerlerde oyun seyretme ve yorum yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Problem Çözme
10 2-3 lü açışlar Briç Kulübü,veya briç oynana yerlerde oyun seyretme ve yorum yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
11 Turnuva briçi Briç Kulübü,veya briç oynana yerlerde oyun seyretme ve yorum yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Problem Çözme
12 Rober briçi Briç Kulübü,veya briç oynana yerlerde oyun seyretme ve yorum yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme
13 Briçte etik ilkeler Briç Kulübü,veya briç oynana yerlerde oyun seyretme ve yorum yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme
14 Skuze getirme Briç Kulübü,veya briç oynana yerlerde oyun seyretme ve yorum yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
15 Genel değerlendirme,oyun yerlerini ziyaret Briç Kulübü,veya briç oynana yerlerde oyun seyretme ve yorum yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS