Genel Bilgi
Birim | REKTÖRLÜK |
Alan Dışı Dersler Koordinatörlüğü | |
Kod | SD0025 |
Ad | Briç |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM CENGİZLER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İBRAHİM CENGİZLER
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bir spor dalı olan briçin genç nüfus arasında yaygınlaşmasının sağlanması, briç öğrenerek problem çözme, sorunlara farklı yaklaşma gibi yetilerin kazandırılması rekreasyon faaliyetinde bulunmak, değişik kişilerle briç oynayarak sosyalleşmek, özellikle yaşlılar bakım evinde briç oynayarak insanlara yardımda bulunmak öğrenile briç oyununun yediden yetmişe kadar insanlarla oynanması böylelikle uzun yıllar zihni zinde bırakacak bir faaliyette bulunulacaktır.
Dersin İçeriği
Bir spor dalı olarak briçin tanımı,briç ekipmanlarının tanımlanması,kağıtların puan değerleri,majör ve minör renkler,oyun açışları,biding,oyun,sonuç yazma,rober ve turnuva briçi,en sık kullanılan konvensiyonlar,şlem ve grand şilem
Dersin Ön Koşulu
önkoşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Türkiye Briç Federasyonu briç başlangıç ders notları
Notlar
A'dan Z'ye Briç
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Briçin bir spor dalı olduğunu ve Türkiye briç federasyonunun organizasyonu altında bulunduğunu öğrenir |
ÖÇ02 | Briç oyunun ekip ve ekipmanlarını öğrenir |
ÖÇ03 | Briç oyunu öğrenerek,bir rekreasyon bileşeni olarak kullanır |
ÖÇ04 | Kentte bulunan briç klüpleriyle ilişkiye girer ve sosyalleşme sürecinde bu özelliği kullanır. |
ÖÇ05 | Kentte bulunan yaşlı bakım evlerinde briç oynamak isteyen ama olanak bulamayan yaşlıları belirleyerek onlara yardımcı olur. |
ÖÇ06 | Ömrü boyunca oynanacak briçin beyine olan katkılarından yararlanılacaktır. |
ÖÇ07 | Gelecekte ,Turnuvalarda görev alabilecektir. |
ÖÇ08 | Briç oyununda yaş,dil,din,ırk farkı yoktur.Bu nedenle geniş bir oyuncu kitlesi vardır.bu yönüyle çok sayıda insanla tanışma olanağı bulunulacaktır. |
ÖÇ09 | İstenildiği taktirde ,Türkiye Briç Federasyonunun Hakem,Antrenör gibi alt yapısında yer alınılır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Briç nedir,nasıl oynanır,tarihcesi | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, konula ilgili basılı eserlerden ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kağıt ve renk hiyerarşisi,majör ve minör renkler,sistemler,Beşli majör hakkında bilgiler | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, konula ilgili basılı eserlerden ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
3 | Oyun düzeni yönler,dağıtma,oyun ve sonuç yazma | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, konula ilgili basılı eserlerden ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | Kurallar,oyun açma | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, konula ilgili basılı eserlerden ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay |
5 | Cevap verme, bidding kuralları | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, konula ilgili basılı eserlerden ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
6 | oyun oynama,empas atma | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, konula ilgili basılı eserlerden ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Kontur,sür kontur,şilem,grand şilem | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, konula ilgili basılı eserlerden ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Briç Kulübü,veya briç oynana yerlerde oyun seyretme ve yorum yapma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Jakobi konvansiyonu | Briç Kulübü,veya briç oynana yerlerde oyun seyretme ve yorum yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Problem Çözme |
10 | 2-3 lü açışlar | Briç Kulübü,veya briç oynana yerlerde oyun seyretme ve yorum yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
11 | Turnuva briçi | Briç Kulübü,veya briç oynana yerlerde oyun seyretme ve yorum yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Problem Çözme |
12 | Rober briçi | Briç Kulübü,veya briç oynana yerlerde oyun seyretme ve yorum yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme |
13 | Briçte etik ilkeler | Briç Kulübü,veya briç oynana yerlerde oyun seyretme ve yorum yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme |
14 | Skuze getirme | Briç Kulübü,veya briç oynana yerlerde oyun seyretme ve yorum yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
15 | Genel değerlendirme,oyun yerlerini ziyaret | Briç Kulübü,veya briç oynana yerlerde oyun seyretme ve yorum yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |