Genel Bilgi
Kod | SD0416 |
Ad | Sağlık Okur Yazarlığı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Hemşire HAMİDE ŞİŞMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Hemşire HAMİDE ŞİŞMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Hemşire HAMİDE ŞİŞMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin ana amacı öğrencilerin sağlıkokuryazarlığı seviyelerini yükseltmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sağlık okuryazarlığı, temel kavramlar,Sağlığın temel belirleyicisi olarak sağlık okuryazarlığı,Kitle iletişimi ve eleştirel sağlık okuryazarlığı,Hastaların güçlendirilmesi ve sağlık okuryazarlığı,Sağlık bilgisine erişim kaynakları,Sağlık ve beslenme okuryazarlığı,Sağlık ve beslenme okuryazarlığı,Sağlık habercisinin gözünden sağlık okuryazarlığı,Kadın sağlığı açısından sağlık okuryazarlığı,Aktif yaşlanma için sağlık okuryazarlığı,Sağlık okuryazarlığını etkileyen kültürel faktörler,Mobil sağlık ve sağlık okuryazarlığı,Sağlık okuryazarlığının sağlık harcamaları ve sağlık hizmetleri kullanımı açısından değerlendirilmesi,Dünyada ve ülkemizde sağlık okuryazarlığı çalışmaları konularını içermektedir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1.Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi Yayın No: 455, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Yayın No: 3 2.Sağlık Okuryazarlığı, Sağlam Kanıtlar. Editörler Ilona Kickbusch, Jürgen M. Pelikan, Franklin Apfel ve Agis D. Tsouros
Notlar
2.Sağlık Okuryazarlığı, Sağlam Kanıtlar. Editörler Ilona Kickbusch, Jürgen M. Pelikan, Franklin Apfel ve Agis D. Tsouros, Sağlıklı Kentler Birliği.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tanışma, dersin ve öneminin aktarılması |
ÖÇ02 | Sağlık okuryazarlığı temel kavramlarını bilmesi |
ÖÇ03 | Sağlık Okuryazarlığının öneminin anlaşılması |
ÖÇ04 | Dünyada ve ülkemizdeki sağlık okuryazarlığı durumu hakkında bilgi sahibi olunması |
ÖÇ05 | Sağlık Okur Yazarlığını etkileyen faktörlerin bilincinde olunması |
ÖÇ06 | İletişim ve Sağlık Okuryazarlığı arasındaki ilişkinin anlaşılması |
ÖÇ07 | Beslenme üzerindeki Sağlık Okuryazarlığı etkisinin farkında olunması |
ÖÇ08 | Sosyal medyanın Sağlık Okuryazarlığı üzerindeki etkisinin bilinmesi |
ÖÇ09 | Kronik hastalıklar ile Sağlık Okuryazarlığı arasındaki ilişkinin bilinmesi |
ÖÇ10 | Kronik hastalıklar ile Sağlık Okuryazarlığı arasındaki ilişkinin bilinmesi konusu devamı |
ÖÇ11 | Kırılgan gruplar ile Sağlık Okuryazarlığı arasındaki ilişkinin bilinmesi |
ÖÇ12 | Kırılgan gruplar ile Sağlık Okuryazarlığı arasındaki ilişkinin bilinmesi konusu devamı |
ÖÇ13 | Kadın sağlığı ile Sağlık Okuryazarlığı arasındaki ilişkinin bilinmesi |
ÖÇ14 | Mobil sağlık ile Sağlık Okuryazarlığı arasındaki ilişkinin bilinmesi |
ÖÇ15 | Sağlık Okur Yazarlığının Geliştirilmesi |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma,Dersin tanıtımı, Ders öğrenme çıktıları ile program yeterliliklerinin ilişkisinin kurulması | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sağlık Okur Yazarlığı Temel Kavramlar | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sağlık Okur Yazarlığının Önemi | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Dünyada ve ülkemizde Sağlık Okur Yazarlığı | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sağlık Okur Yazarlığını Etkileyen Faktörler | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | İletişim ve Sağlık Okur Yazarlığı | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Beslenme ve Sağlık Okur Yazarlığı | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kronik Hastalıklar ve Sağlık Okur Yazarlığı | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kronik Hastalıklar ve Sağlık Okur Yazarlığı konusunun devamı | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kırılgan Gruplar ve Sağlık Okur Yazarlığı | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kırılgan Gruplar ve Sağlık Okur Yazarlığı konu devamı | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
13 | Kadın Sağlığı ve Sağlık Okur Yazarlığı | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Mobil Sağlık ve Sağlık Okur Yazarlığı | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sağlık Okur Yazarlığının Güçlendirilmesi | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |