MED402 İç Hastalıkları

14 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MED402
Ad İç Hastalıkları
Yıl 4. Yıl
Süre (Hafta) 9 Hafta
AKTS 14 AKTS
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Tıp - Staj
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. GAMZE AKKUŞ


Dersin Amacı

Bu stajın amacı, sık görülen hastalıkların tanı ve tedavi algoritmalarını kavramış, hastayı yönlendirebilecek düzeyde bilgi sahibi olan ve gerekli tıbbi girişimleri uygulama becerisi geliştirmiş öğrenciler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Bu staj kapsamında; iç hastalıkları bilim dallarında poliklinik uygulamalarının gözlemi, servis hastalarının dosyalarının hazırlanması, izlenmesi ve sunulması, sık kullanılan laboratuar ve görüntüleme tekniklerinin tartışılması ve değerlendirilmesi, hasta başı vizit eğitimi, teorik ders anlatımları yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

-

Kaynaklar

Harrison Handbook of Internal Medicine

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Olası tanıları sıralayabilir ve ayırıcı tanı yapabilir, sık görülen dahili hastalıkların tanı ve tedavi algoritmasını kavrar
ÖÇ02 Sık görülen dahili hastalıkların fizyopatolojisini ve mekanizmalarını ilk 3 yılda öğrendiği bilgiler ile sentezleyerek açıklayabilir
ÖÇ03 Hastalık öyküsünü ayrıntılı olarak alır, sistemik fizik muayene yapar, geçerli ve güvenilir kayıt tutarak dosya hazırlar, hastaya bütüncül yaklaşır ve sahip çıkar
ÖÇ04 Nadir görülen hastalıklar konusunda hastayı yönlendirebilecek düzeyde bilgi sahibi olur
ÖÇ05 Acil müdahale gerektiren durumları ayırt edebilir
ÖÇ06 Gerektiğinde tanı yöntemlerini (laboratuar ve görüntüleme, vs) doğru olarak seçer, yorumlar, bu tetkiklerin hastaya ve ülkeye ekonomik yükünü değerlendirerek seçim yapar
ÖÇ07 Küçük tıbbi girişimler ve uygulamaları yapar ( kan alma, enjeksiyon, şeker ölçme, sonda takma, vs)
ÖÇ08 Girişimler ve uygulamalar sırasında hastayı ayrıntılı biçimde bilgilendirir ve onay alır, hastanın kararına saygı gösterir, Hasta haklarını ve mahremiyetini korur, Hasta ve meslektaşları ve çalışma ekibi ile etik ilkeler doğrultusunda iyi iletişim kurar
ÖÇ09 Bilgiye erişme yollarını öğrenir, tıbbi bilişim teknolojilerini kullanarak gelişmeleri izler, araştırmaya ve kendini geliştirmeye yönelik tutum içinde olur,
ÖÇ10 İç Hastalıkları stajı ile temel bilimler, diğer klinik disiplinler ile integrasyon sağlar, ekip çalışmasının önemini kavrar
ÖÇ11 Tıp uygulamalarının kanıta dayalı olarak yürütülebileceğini bilir, akılcı ilaç kullanımı yaklaşımını benimser, mesleki bağımsızlık-otonomi konusunda bilgi sahibi olur
ÖÇ12 Hastalıkların erken tanı ve önlenmesinde koruyucu hekimlik yaklaşımını önceler, hastaları ve toplumu bu yönde bilgilendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralayabilir ve açıklayabilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlayabilmeli. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz edebilir ve değerlendirebilir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşabilir, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurabilir, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarabilir. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini,kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın, sosyal çevre ve davranışsal ilişkisini ve etkileşimini anlar, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, toplumun ve dünyanın gündemindeki sağlıkla ilgili olayları-gelişmeleri izler ve değerlendirir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki otonomisini kullanır, ulusal standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir ve Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Anamnez, Fizik muayane, Hemopoetik sistem hastalıkları -
2 Anamnez, Fizik muayane, Endokrin sistem hastalıkları Okuma
3 Anamnez, Fizik muayane, GİS hastalıkları
4 Anamnez, Fizik muayane, Boşaltım sistem hastalıkları
5 Anamnez, Fizik muayane, Dolaşım sistem hastalıkları
6 Anamnez, Fizik muayane, Romatolojik hastalıklar
7 Anamnez, Fizik muayane, Onkolojik hastalıklar
8 Anamnez, Fizik muayane, Genel sistem hastalıkları
9 Anamnez, Fizik muayane, Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 90 1 90
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 240 1 240
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 9 1 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 343
Toplam İş Yükü / 25 (s) 13,72
AKTS 14 AKTS