MED602 İç Hastalıkları

8 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 11. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MED602
Ad İç Hastalıkları
Yıl 6. Yıl
Süre (Hafta) 6 Hafta
AKTS 8 AKTS
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Tıp - Staj
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BERKSOY ŞAHİN


Dersin Amacı

İç hastalıkları kliniği'nde intörn doktorluk eğitiminin amacı, intörn doktorun iyi bir pratisyen hekimin sahip olması gereken tüm bilgi ve becerileri kazanabilmesi için önce ki sınıflarda edindiği teorik ve pratik bilgileri hasta sorumluluğunu alarak uygulayabilmesini ve geliştirebilmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

İç hastalıkları stajının süresi 12 haftadır. Formal teorik ders içermez. iç hastalıkları internlük stajının bir ayı servis ve bir ayı ise polkilinik eğitimi olarak uygulanmaktadır. -İntörn doktorlar ilk yıl asistanları ile resmi evrak dışında aynı yetkiye ve sorumluluğa sahiptir. - Dolayısıyla bir hasta iç hastalıkları kliniğine yattığı andan itibaren dosyanın hazırlanması labaratuar isteklerinin yapılması ve takibi sonuçlarının dosyaya işlenmesi vizitler sırasında hastanın öğretim üyesine sunulması ve gerekli önerilerinin alınması, konsültasyon istenmesi hastanın yattığı süre içinde takibi vital bulgulardan girişimlere kadar gerekli toplantılarda sunumu ve konseye hazırlanması, taburcu olurken yapılan her türlü işlemi servis uzmanı, kıdemli asistan doktor ve veya öğretim üyesinin sorumluluğu altında intörn doktorlar yapmaktadır. -Bir üst maddedeki uygulamalar nöbetler içinde geçerlidir. -Poliklinikte çalışan intörnler, hastanın ilk başvuru anında karşılanması , anamnez alınması, vizit muayne yapılması ve bulguların danışman uzman/öğretim üyesine sunulup gerekli labaratuar ve görüntüleme tetkiklerinin istenmesinden, bu tetkiklerin yorumlanması ve danışman uzaman/öğretim üyesi ile ayırıcı tanı ve tedavi planlanmasının yapılmasından sorumludur.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Harrison İç Hastalıkları El Kitabı

Notlar

Harrison İç Hastalıkları El Kitabı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sağlıklı insan ölçülerinin göstergelerini bilir. Ve koruyucu hekimlik yaklaşmasına sahip olur.
ÖÇ02 İç hastalıları kapsamına giren hastaların tanı ve tedavilerini bilir.
ÖÇ03 Sık kullanılan ilaçların yaşa göre dozlarını,etki ve yan etkileri ile kullanmaması gereken durumları bilir.
ÖÇ04 Hastaneye sevk etme kriterlerini ve koşullarını bilir.
ÖÇ05 probleme yönelik ayrıntılı öykü alır ve vizit muayne yapar.
ÖÇ06 Probleme yönelik yaklaşır, tedavi planlar, öncelik ve önemlilikleri sıralar.
ÖÇ07 Sıvı elektrolit tedavisi yapar.
ÖÇ08 Bilim dalı alanlarına giren direk grafileri yorumlar.
ÖÇ09 Tanı ve tedavi işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilmeli ve ülke için ekonomik yükünü değerlenirir.
ÖÇ10 Sorumluluğu aldığı hastayı hazırlar, sunar, ekip ile tartışır ve epikriz yazar.
ÖÇ11 Hasta ve yakını ile duyarlı ve etkili iletişim kurar.
ÖÇ12 Çalışma arkadaşları ve sağlık personeli ile sağlık personeliyle uyum içinde çalışmayı öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralayabilir ve açıklayabilir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlayabilmeli. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz edebilir ve değerlendirebilir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşabilir, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurabilir, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarabilir. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini,kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın, sosyal çevre ve davranışsal ilişkisini ve etkileşimini anlar, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, toplumun ve dünyanın gündemindeki sağlıkla ilgili olayları-gelişmeleri izler ve değerlendirir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki otonomisini kullanır, ulusal standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir ve Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hasta takibi-1 - Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
2 Hasta takibi-2 - Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Hasta takibi-3 - Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Hasta takibi-4 - Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Hasta takibi-5 - Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Hasta takibi-6 - Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 210 1 210
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 211
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,44
AKTS 8 AKTS