Genel Bilgi
Kod | SD0393 |
Ad | Yaşam Koçluğu ile Kişisel Gelişim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DERYA ÖNDER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DERYA ÖNDER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. DERYA ÖNDER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin kendi potansiyellerinin farkına varması ile performanslarını arttırarak, hayatlarında bugün bulundukları noktadan varmak istedikleri noktaya ulaşmalarını sağlamaktır. Bu süreçte kişinin kendisini tanıması ve değerlerinin, güçlü-zayıf yönlerinin farkına varması, dinleme yeteneğinin ve iletişim becerilerinin artması, iç motivasyonunu geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Yaşam koçluğu ile kişisel gelişimin tanımı, kişinin performansını arttırmada etkili koçluk araçları, beden dili ve etkili iletişim, birebir koçluk uygulamaları, koçlukta duygusal zeka kavramları, mutluluk ve mutluluk seçim tablosu, Şiddetsiz iletişim, Hikaye anlatıcılığı
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Performans için koçluk (Sir John Whitmore) Koçluk Araçları (Umut Ahmet Tarakçı)
Notlar
Çeşitli Koçluk Araç ve yöntemleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güçlü ve gelişmeye açık yönlerini keşfeder |
ÖÇ02 | Potansiyelinin farkına varır ve yeni beceriler geliştirir |
ÖÇ03 | İletişim becerisi artar |
ÖÇ04 | Olaylara karşı farkındalığı artar |
ÖÇ05 | kişinin kendine olan güveni artar |
ÖÇ06 | Zamanını iyi yönetmeyi öğrenir |
ÖÇ07 | Dinleme becerisi gelişir |
ÖÇ08 | Karşılaştığı stresi daha kolay yönetebilir |
ÖÇ09 | Hedeflerini gerçekleştirme potansiyeli artar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yaşam Koçluğu ile kişisel gelişim tanımı tarihçesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Etkin Dinleme | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | EtkiliSoru Sorma | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Koçluk Çerçevesi: GROW modeli | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | KişilikEnvanteri (Ben kimim) | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Değerler Çalışması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yaşam amacımız için VİZYON | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hedefleri Gerçekleştirmek | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Koçlukta Metafor Kullanımı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Beden dilive Etkili iletişim | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Mutlulukve Mutluluk Seçim Tablosu | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Koçlukta Duygusal zeka | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Şiddetsiz İletişim | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hikaye Anlatıcılığı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |