Genel Bilgi
| Birim | REKTÖRLÜK |
| Alan Dışı Dersler Koordinatörlüğü | |
| Kod | SD0513 |
| Ad | Doğada Biyoloji |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
| Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı alanı Biyoloji olmayan öğrencilere doğadaki biyolojiyi öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; Canlı bilimine, canlıların temel birimlerine, Enerji ve yaşama, Mikroskobik organizmalara ve biyoçeşitliliğe, dair konularına değinilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Altman, P. L., & Dittmer, D. S. (Eds.). (1972). Biology data book. Bethesda, MD: Federation of American Societies for Experimental Biology.
Notlar
Primack, R. B., Primack, R. B., Primack, R. B., & Primack, R. B. (2008). A primer of conservation biology (No. QH75 P74 2000). Sunderland: Sinauer Associates.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Canlıların ortak özelliklerini öğrenebilir |
| ÖÇ02 | Yaşadığı çevreyi daha iyi anlayabilir |
| ÖÇ03 | Mikroskobik canlıları öğrenebilir |
| ÖÇ04 | Ekosistemdeki besin zincirini öğrenebilir |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Canlı bilimi ve canlıların ortak özellikleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | doğayı anlamak için hangi yöntemler kullanılmalı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 3 | canlılığın temel birimi hücreler ve çeşitleri ve kendi ekosistemleri ile olan ilişkileri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | Enerji dönüşümleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | Solunum ve fotosentez | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 6 | Mikroskobik Organizmalar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 7 | Prokaryotlar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Ökaryotlar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Mantarlar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Bitkiler | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Bitkiler ve çevre | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Hayvanlar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Hayvanlar ve çevre | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Ekosistemlerde Besin zinciri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Ekosistem ve canlıları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||