Genel Bilgi
Kod | ADE824 |
Ad | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuklarda yabancı dil edinimi kavram kuram, yöntem, teknik, stratejiler ve bunların uygulamalarını öğretmek
Dersin İçeriği
Çocuklarda yabancı dil öğretiminin nasıl gerçekleştiğine dair öğret ve yötembilimsel yöntem, teknik ve yaklaşımları irdelemek, çocuklara yabancı dil öğretimi uygulamaları konusunda bilgilendirmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuklara yabancı dil dersinde kültürlerarası iletişimi öğrenir |
ÖÇ02 | Çocuklara yabancı dil dersinde kültürlerarası iletişim uygulamalarını yapar |
ÖÇ03 | Çocuklara yabancı dil dersinin müfredatını kavrar |
ÖÇ04 | Öncelikli beceri ve yetileri tanır |
ÖÇ05 | Dinleme becerisinin kazandırılmasını öğrenir |
ÖÇ06 | Konuşma becerisi alıştırmalarıı yapar |
ÖÇ07 | Okuma ve yazma becerisinin gelişim ve kullanımını uygular |
ÖÇ08 | Ara sınav |
ÖÇ09 | Öğrenme ve öğretim materyallerini tanır |
ÖÇ10 | Öğretim kitabı, öğretmen kitabı, alıştırma kitabı, günlük, sözlük vb. öğrenir |
ÖÇ11 | İşitsel malzemeleri tanır |
ÖÇ12 | Görsel malzemeler |
ÖÇ13 | Şarkıların kullanımını öğrenir |
ÖÇ14 | Oyunların kullanımını tanır |
ÖÇ15 | Öğretmen niteliklerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuklara yabancı dil dersinde kültürlerarası iletişim | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | |
2 | Çocuklara yabancı dil dersinde kültürlerarası iletişim uygulamaları | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | |
3 | Çocuklara yabancı dil dersinin müfredatı | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | |
4 | Öncelikli beceri ve yetiler | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | |
5 | Dinleme becerisinin kazandırılması | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | |
6 | Konuşma becerisi alıştırmaları | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | |
7 | Okuma ve yazma becerisinin gelişimi ve kullanımı | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | |
8 | Ara Sınav | Bireysel çalışma | |
9 | Öğrenme ve öğretim materyalleri | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | |
10 | Öğretim kitabı, öğretmen kitabı, alıştırma kitabı, günlük, sözlük vb. | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | |
11 | İşitsel malzemeler | Araştırma, sunu, işitsel malzeme örnekleri | |
12 | Görsel malzemeler | Araştırma, sunu, görsel malzeme örnekleri | |
13 | Şarkıların kullanımı | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | |
14 | Oyunların kullanımı | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | |
15 | Öğretmen nitelikleri | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |