ADE824 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE824
Ad Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN


Dersin Amacı

Çocuklarda yabancı dil edinimi kavram kuram, yöntem, teknik, stratejiler ve bunların uygulamalarını öğretmek

Dersin İçeriği

Çocuklarda yabancı dil öğretiminin nasıl gerçekleştiğine dair öğret ve yötembilimsel yöntem, teknik ve yaklaşımları irdelemek, çocuklara yabancı dil öğretimi uygulamaları konusunda bilgilendirmek

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuklara yabancı dil dersinde kültürlerarası iletişimi öğrenir
ÖÇ02 Çocuklara yabancı dil dersinde kültürlerarası iletişim uygulamalarını yapar
ÖÇ03 Çocuklara yabancı dil dersinin müfredatını kavrar
ÖÇ04 Öncelikli beceri ve yetileri tanır
ÖÇ05 Dinleme becerisinin kazandırılmasını öğrenir
ÖÇ06 Konuşma becerisi alıştırmalarıı yapar
ÖÇ07 Okuma ve yazma becerisinin gelişim ve kullanımını uygular
ÖÇ08 Ara sınav
ÖÇ09 Öğrenme ve öğretim materyallerini tanır
ÖÇ10 Öğretim kitabı, öğretmen kitabı, alıştırma kitabı, günlük, sözlük vb. öğrenir
ÖÇ11 İşitsel malzemeleri tanır
ÖÇ12 Görsel malzemeler
ÖÇ13 Şarkıların kullanımını öğrenir
ÖÇ14 Oyunların kullanımını tanır
ÖÇ15 Öğretmen niteliklerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuklara yabancı dil dersinde kültürlerarası iletişim Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çocuklara yabancı dil dersinde kültürlerarası iletişim uygulamaları Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çocuklara yabancı dil dersinin müfredatı Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Öncelikli beceri ve yetiler Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Dinleme becerisinin kazandırılması Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Konuşma becerisi alıştırmaları Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Okuma ve yazma becerisinin gelişimi ve kullanımı Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Öğrenme ve öğretim materyalleri Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
10 Öğretim kitabı, öğretmen kitabı, alıştırma kitabı, günlük, sözlük vb. Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
11 İşitsel malzemeler Araştırma, sunu, işitsel malzeme örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
12 Görsel malzemeler Araştırma, sunu, görsel malzeme örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
13 Şarkıların kullanımı Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
14 Oyunların kullanımı Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğretmen nitelikleri Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS