Genel Bilgi
Kod | ADE823 |
Ad | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuklarda yabancı dil edinimi kavram kuram, yöntem, teknik, stratejiler ve bunların uygulamalarını öğretmek
Dersin İçeriği
İkinci dil ve yabancı dil öğretiminin nasıl gerçekleştiğine dair öğret ve yötembilimsel yöntem, teknik ve yaklaşımları irdelemek, çocuklara yabancı dil öğretimi uygulamaları konusunda bilgilendirmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çocuklara Yabancı dil Öğretimi , Nilüfer Bekleyen
Notlar
Çocuklara Yabancı dil Öğretimi , Nilüfer Bekleyen
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlköğretim yabancı dil dersinin geçmişini kavrar ve sorgular |
ÖÇ02 | Çok dillilik ve ilköğretimde yabancı dilin gerekçelerini öğrenir ve geliştirmeye çalışır |
ÖÇ03 | Çok dillilik ve ilköğretimde yabancı dilin gerekçelerini anlar |
ÖÇ04 | Çok dillilik ve ilköğretimde yabancı dilin gerekçelerini tanır |
ÖÇ05 | İlköğretimde yabancı dil dersine olumsuz yaklaşımın nedenlerini kavrar |
ÖÇ06 | İlköğretimde yabancı dil dersine olumsuz yaklaşımın nedenleri öğrenir |
ÖÇ07 | Tartışmaların değerlendirmesini yapar ve fikrini beyan eder |
ÖÇ08 | Ara sınav |
ÖÇ09 | İlköğretim yabancı dilde dinleme becerisini anlar ve üzerinde düşünür |
ÖÇ10 | İlköğretim yabancı dilde konuşma becerisini öğrenir ve üzerinde düşünür |
ÖÇ11 | İlköğretim yabancı dilde okuma becerisini kavrar ve üzerinde düşünür |
ÖÇ12 | İlköğretim yabancı dilde yazma becerisini kavrar ve üzerinde düşünür |
ÖÇ13 | İlköğretim yabancı dil dersi materyallerini anlar ve kendi materyallerini geliştirir |
ÖÇ14 | İlköğretim yabancı dil dersi materyallerni öğrenir, yorumlar ve geliştirir |
ÖÇ15 | İlköğretim yabancı dil dersi materyallerini tanır, karşılaştırır ve düzeylerine göre yorumlar |
ÖÇ16 | çocukların dil öğrenme ile yetişkinlerin dil öğrenmeleri arasındaki fark üzerine düşünür. |
ÖÇ17 | çocuklar da kullanılabilecek ders materyallerinin ne gibi farkı olabileceği üzerine tartışır. |
ÖÇ18 | çocuklar ile yetişkinlerde kullanılan ders kitaplarının karşılaştırılması |
ÖÇ19 | çocuklar ile yetişkinlerin ders kitapları arasındaki farkın tartışılması |
ÖÇ20 | çocuklar ile yetişkinlerin alıştırma kitaplarının karşılaştırılması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlköğretim yabancı dil dersinin geçmiş | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çok dillilik ve ilköğretimde yabancı dilin gerekçelerinin irdelenmesi | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çok dillilik ve ilköğretimde yabancı dilin gerekçeleri | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Çok dillilik ve ilköğretimde yabancı dilin gerekçelerinin öne çıkarılması | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İlköğretimde yabancı dil dersine olumsuz yaklaşımın nedenleri | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İlköğretimde yabancı dil dersine olumsuz yaklaşımın nedenlerinin tartışılması | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tartışmaların değerlendirmesi | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | İlköğretim yabancı dilde dinleme becerisi | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İlköğretim yabancı dilde konuşma becerisinin dile katkısı | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İlköğretim yabancı dilde okuma becerisi | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İlköğretim yabancı dilde yazma becerisi | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
13 | İlköğretim yabancı dil dersi materyalleri | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
14 | İlköğretim yabancı dil alternatif dersi materyalleri | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
15 | İlköğretim yabancı dil dersi materyallerinin üretilmesi | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |