ADE823 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE823
Ad Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuklarda yabancı dil edinimi kavram kuram, yöntem, teknik, stratejiler ve bunların uygulamalarını öğretmek

Dersin İçeriği

İkinci dil ve yabancı dil öğretiminin nasıl gerçekleştiğine dair öğret ve yötembilimsel yöntem, teknik ve yaklaşımları irdelemek, çocuklara yabancı dil öğretimi uygulamaları konusunda bilgilendirmek

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Çocuklara Yabancı dil Öğretimi , Nilüfer Bekleyen

Notlar

Çocuklara Yabancı dil Öğretimi , Nilüfer Bekleyen


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlköğretim yabancı dil dersinin geçmişini kavrar ve sorgular
ÖÇ02 Çok dillilik ve ilköğretimde yabancı dilin gerekçelerini öğrenir ve geliştirmeye çalışır
ÖÇ03 Çok dillilik ve ilköğretimde yabancı dilin gerekçelerini anlar
ÖÇ04 Çok dillilik ve ilköğretimde yabancı dilin gerekçelerini tanır
ÖÇ05 İlköğretimde yabancı dil dersine olumsuz yaklaşımın nedenlerini kavrar
ÖÇ06 İlköğretimde yabancı dil dersine olumsuz yaklaşımın nedenleri öğrenir
ÖÇ07 Tartışmaların değerlendirmesini yapar ve fikrini beyan eder
ÖÇ08 Ara sınav
ÖÇ09 İlköğretim yabancı dilde dinleme becerisini anlar ve üzerinde düşünür
ÖÇ10 İlköğretim yabancı dilde konuşma becerisini öğrenir ve üzerinde düşünür
ÖÇ11 İlköğretim yabancı dilde okuma becerisini kavrar ve üzerinde düşünür
ÖÇ12 İlköğretim yabancı dilde yazma becerisini kavrar ve üzerinde düşünür
ÖÇ13 İlköğretim yabancı dil dersi materyallerini anlar ve kendi materyallerini geliştirir
ÖÇ14 İlköğretim yabancı dil dersi materyallerni öğrenir, yorumlar ve geliştirir
ÖÇ15 İlköğretim yabancı dil dersi materyallerini tanır, karşılaştırır ve düzeylerine göre yorumlar
ÖÇ16 çocukların dil öğrenme ile yetişkinlerin dil öğrenmeleri arasındaki fark üzerine düşünür.
ÖÇ17 çocuklar da kullanılabilecek ders materyallerinin ne gibi farkı olabileceği üzerine tartışır.
ÖÇ18 çocuklar ile yetişkinlerde kullanılan ders kitaplarının karşılaştırılması
ÖÇ19 çocuklar ile yetişkinlerin ders kitapları arasındaki farkın tartışılması
ÖÇ20 çocuklar ile yetişkinlerin alıştırma kitaplarının karşılaştırılması


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İlköğretim yabancı dil dersinin geçmiş Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çok dillilik ve ilköğretimde yabancı dilin gerekçelerinin irdelenmesi Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çok dillilik ve ilköğretimde yabancı dilin gerekçeleri Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Çok dillilik ve ilköğretimde yabancı dilin gerekçelerinin öne çıkarılması Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İlköğretimde yabancı dil dersine olumsuz yaklaşımın nedenleri Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İlköğretimde yabancı dil dersine olumsuz yaklaşımın nedenlerinin tartışılması Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Tartışmaların değerlendirmesi Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 İlköğretim yabancı dilde dinleme becerisi Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İlköğretim yabancı dilde konuşma becerisinin dile katkısı Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İlköğretim yabancı dilde okuma becerisi Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İlköğretim yabancı dilde yazma becerisi Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
13 İlköğretim yabancı dil dersi materyalleri Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
14 İlköğretim yabancı dil alternatif dersi materyalleri Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
15 İlköğretim yabancı dil dersi materyallerinin üretilmesi Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.11.2022 12:11