Genel Bilgi
Kod | ADE815 |
Ad | Diledinimi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Birinci dil, ikinci dil ve yabancı dil öğrenim ve edinim kuramları, yöntemleri, yaklaşımları ve bunların uygulama stratejilerini, tekniklerini öğretmek
Dersin İçeriği
Birinci dil, ikinci dil ve yabancı dil öğrenim ve edinim kuramları, yöntemleri, yaklaşımlar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yabancı dili öğrenenin özelliklerini öğrenir |
ÖÇ02 | Fiziksel, bilişsel gelişimi kavrar |
ÖÇ03 | Understand sosyal, dilsel gelişimi anlar |
ÖÇ04 | Yabancı dil öğrenme metodlarını öğrenir |
ÖÇ05 | Grammer- çeviri yöntemini görür |
ÖÇ06 | Görsel- işitsel yöntemi tanır |
ÖÇ07 | İletişimsel yöntemi anlar |
ÖÇ08 | Ara sınav |
ÖÇ09 | Pragmatik yöntemi öğrenir |
ÖÇ10 | Kültürlerarası yöntemi uygular |
ÖÇ11 | Geleneksel yabancı dil dersi ve kontrolsüz öğrenmeyi tanır |
ÖÇ12 | Yabancı dil dersi ve autentische iletişimin farkını anlar |
ÖÇ13 | daldırma yöntemini kavrar |
ÖÇ14 | Özel ders, özel hoca eşliğinde öğrenmeyi tanır |
ÖÇ15 | Yabancı dil öğreniminde kontrolün Rolünü bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yabancı dili öğrenenin özellikleri | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Fiziksel, bilişsel gelişim | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Sosyal, dilsel gelişim | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
4 | Yabancı dil öğrenme metodları | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Grammer- çeviri yöntemi | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Görsel- işitsel yöntem | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
7 | İletişimsel yöntem | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Pragmatik yöntem | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
10 | Kültürlerarası yöntem | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Geleneksel yabancı dil dersi ve kontrolsüz öğrenme | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Yabancı dil dersi ve autentische iletişim | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | daldırma yöntemi | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası |
14 | Özel ders, özl hoca eşliğinde öğrenme | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme |
15 | Yabancı dil öğreniminde kontrolün Rolü | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Self study | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Self study | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |