ADE815 Diledinimi I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE815
Ad Diledinimi I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN


Dersin Amacı / Hedefi

Birinci dil, ikinci dil ve yabancı dil öğrenim ve edinim kuramları, yöntemleri, yaklaşımları ve bunların uygulama stratejilerini, tekniklerini öğretmek

Dersin İçeriği

Birinci dil, ikinci dil ve yabancı dil öğrenim ve edinim kuramları, yöntemleri, yaklaşımlar

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yabancı dili öğrenenin özelliklerini öğrenir
ÖÇ02 Fiziksel, bilişsel gelişimi kavrar
ÖÇ03 Understand sosyal, dilsel gelişimi anlar
ÖÇ04 Yabancı dil öğrenme metodlarını öğrenir
ÖÇ05 Grammer- çeviri yöntemini görür
ÖÇ06 Görsel- işitsel yöntemi tanır
ÖÇ07 İletişimsel yöntemi anlar
ÖÇ08 Ara sınav
ÖÇ09 Pragmatik yöntemi öğrenir
ÖÇ10 Kültürlerarası yöntemi uygular
ÖÇ11 Geleneksel yabancı dil dersi ve kontrolsüz öğrenmeyi tanır
ÖÇ12 Yabancı dil dersi ve autentische iletişimin farkını anlar
ÖÇ13 daldırma yöntemini kavrar
ÖÇ14 Özel ders, özel hoca eşliğinde öğrenmeyi tanır
ÖÇ15 Yabancı dil öğreniminde kontrolün Rolünü bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yabancı dili öğrenenin özellikleri Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Fiziksel, bilişsel gelişim Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Sosyal, dilsel gelişim Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
4 Yabancı dil öğrenme metodları Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 Grammer- çeviri yöntemi Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Görsel- işitsel yöntem Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması
7 İletişimsel yöntem Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay
8 Ara Sınav Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Pragmatik yöntem Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
10 Kültürlerarası yöntem Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 Geleneksel yabancı dil dersi ve kontrolsüz öğrenme Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Yabancı dil dersi ve autentische iletişim Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 daldırma yöntemi Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası
14 Özel ders, özl hoca eşliğinde öğrenme Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme
15 Yabancı dil öğreniminde kontrolün Rolü Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Self study Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Self study Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.11.2022 11:47