ARYS700 Seminer (Z)

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ARYS700
Ad Seminer (Z)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ELİF GENÇ


Dersin Amacı

Öğrencinin bir konu üzerine akademik çalışma yapabilme, makale yazabilme ve sunum yapabilme becerisini kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, bilimsel araştırma yöntemleri ile elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi, elde edilen sonuçların makale ve sunum şeklinde hazırlanmasıdır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Day, R. 2005, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara,

Notlar

Konu ile ilgili yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırmayı nasıl yapacağını bilir
ÖÇ02 Bilimsel araştırma yöntemlerini hatırlar
ÖÇ03 Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır
ÖÇ04 Yayın etik kurallarını kavrar
ÖÇ05 Yazılı ve sözlü sunum yapma becerisini kazanır
ÖÇ06 Bilimsel bir makaleyi hazırlama yetkinliğine ulaşır
ÖÇ07 Araştırma bulgularını değerlendirir
ÖÇ08 Araştırma sonuçlarını savunur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çukurova bölgesi kültürlerini tanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma konusunun belirlenmesi Konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Bilimsel Araştırma Yöntemleri Konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Makale yazma teknikleri Konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Sunum teknikleri Konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Konu ile ilgili literatür araştırması Konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Konu ile ilgili kaynakları okuma Konu ile ilgili makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Konu ile ilgili kaynakları sınıflama Konu ile ilgili diğer bilimsel yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Konu ile ilgili kaynak bilgilerden not alma Konu ile ilgili kaynakların belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
9 Konu ile ilgili kaynakları yazma Bütün kaynakları toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Konu ile ilgili literatür değerlendirmesi Kitap ve makalelerden dip not yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Konunun ana ve alt başlıklarının belirlenmesi Ana ve alt başlıkların seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Çalışma konusunun bölümlerinin yazımı Ana bölümler için okuma metinlerinin düzenlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Çalışma konusunun alt bölümlerinin yazımı Alt bölümler için okuma metinlerinin düzenlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Metnin bölümlerinin okuması Ana bölümlerin yazım kurallarına göre kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Metnin alt bölümlerinin okuması Alt bölümlerin yazım kurallarına göre kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Metnin son kontrolü Kitap, makale ve diğer bilimsel yayınların eksik bilgilerin düzenlenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Sunum yapma ve değerlendirme Çalışmanın Sonuçlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS