BTE737 Uzaktan Eğitimin Temelleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTE737
Ad Uzaktan Eğitimin Temelleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; uzaktan eğitim ile ilgili kuramsal bilgileri kazandırmak. Uzaktan eğitim sistemlerini tanıtmak, uzaktan eğitim ders içeriklerinin üretilmesi ve değerlendirilmesi için gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Uzaktan eğitim tanımları, uzaktan eğitimin faydaları, sınırlılıkları, uygulama modelleri, kuramlar, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler, Internet okulları ve sanal sınıflar, uzaktan eğitimde öğrenci ve içerik destek sistemleri, lms, cms, uzaktan eğitim hizmeti veren üniversite örnekleri, uzaktan eğitimde yeni eğilimler, uzaktan eğitimde geleceğin teknolojileri .

Dersin Ön Koşulu

yok.

Kaynaklar

Açık Ve Uzaktan Öğrenme, Tekinarslan ,E. Gürer, M. Pegem,

Notlar

edenonline, elearningindustry


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uzaktan eğitimin temel kavramlarını listeler.
ÖÇ02 Uzaktan eğitimde öğrenmenin koşullarını açıklar .
ÖÇ03 Uzaktan eğitimin olumlu yönlerini ve sınırlılıklarını sayar.
ÖÇ04 Öğrenim yönetim sistemlerinin temel özelliklerini açıklar.
ÖÇ05 Uzaktan eğitim ders içeriklerini değerlendirir.
ÖÇ06 Bir uzaktan eğitim ders planı yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. 3
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve Ders içeriklerinin tanıtılması Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Uzaktan eğitimin faydaları, sınırlılıkları Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Uzaktan eğitimde kullanılan uygulama modelleri Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
4 Uzaktan eğitime yön veren kuramlar Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
5 Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler: tv, video, radyo ve yazılı materyaller Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Uzaktan eğitim tanımları Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Uzaktan eğitim içeriklerinin incelenmesi Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Preliminary examination of the topic of the week in the course flow. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Uzaktan eğitimde çocuk tv programları Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Uzaktan eğitimde yetişkin eğitimi Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Internet okulları ve sanal sınıflar Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Uzaktan eğitimde öğrenci ve içerik destek sistemleri: lms Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Uzaktan eğitim hizmeti veren üniversite örnekleri Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Uzaktan eğitimde yeni eğilimler Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Uzaktan eğitimde geleceğin teknolojileri Ders akışındaki haftanın konusunun ön incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders akışındaki tüm konuların incelenmesi. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders akışındaki tüm konuların incelenmesi. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 04:51