BTE733 Meta-analiz

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTE733
Ad Meta-analiz
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SERKAN DİNÇER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, daha önce yapılan araştırmaların bulgularını ele alarak genel bir sonuç elde etmeyi sağlayacak meta-analiz yöntemi için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Meta-analiz ile ilgili kavramlar; meta-analizde literatür tarama; meta-analiz istatistikleri; meta-analizi raporlaştırma.

Dersin Ön Koşulu

Temel istatistik bilgisine sahip olma.

Kaynaklar

Dinçer, S. (2014). Uygulamalı meta analiz. Ankara: PegemA Yayıncılık.

Notlar

Dersin sorumlusu tarafından önerilen diğer kaynaklar ve makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Meta-analiz basamaklarını sıralar.
ÖÇ02 Bireysel çalışma ve birleştirilmiş çalışma farkını ifade eder.
ÖÇ03 Bireysel etki ve genel etki büyüklüğünü hesaplar.
ÖÇ04 Yapmış olduğu meta-analiz çalışmasını raporlaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Meta-analiz kavramları İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Meta-analizde ihtiyaç duyulan değerler İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Meta-analizde kullanılan formüller İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Heterojenite; Q-değeri; Sabit Etki, Rastgele Etkiler ve Karma Etkiler Modeli . İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Meta-analizde süreç: konuyu belirleme ve literatür tarama. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 Meta-analizde süreç: Ölçütlerin belirlenmesi; araştırma sorusunun belirlenmesi; kodlama. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Meta-analizde süreç: Analiz İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Etki katsayısının hesaplanması ve heterojenlik testi. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Moderatör analizi. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Meta-analiz çalışmasını raporlaştırma. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Örnek meta-analiz çalışması: Literatür tarama İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Örnek meta-analiz çalışması: Analiz İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Meta-analiz çalışmalarını değerlendirme. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Tekrarlanan meta-analiz. İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili konu hakkında okuma kaynaklardan okuma. Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 04:48