EPÖ2707 Eğitimin Sosyal Temelleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EPÖ2707
Ad Eğitimin Sosyal Temelleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BİRSEL AYBEK


Dersin Amacı

Öğrencilerde eğitimin temel kavramları, öğretmenlik mesleği ve eğitimle diğer kurumlar arasında nasıl bir ilişki olduğu konusunda genel bir anlayış oluşturma amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Eğitimde temel kavramlar, Öğretmenlik mesleği ve meslekleşme koşulları, okul ve sınıf ortamı, eğitimin temelleri, yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni yönelimler, Kitle iletişim araçları ve eğitim, Türk eğitim sisteminin sorunları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Aybek,B.(2021).Eğitim Bilimine Giriş Ders Notları, Giriş Fotokopi-R1 Eğitim Derslikleri 2. Aybek,B. (2014). Eğitim Bilimine Giriş (Çeviri Editörü:Birsel AYBEK), Ankara: Anı Yayıncılık 3. Arı,A.(2018). Eğitim Bilimine Giriş, A,Arı (Ed). Konya: Eğitim Yayınevi. 4. Erdem, M (2011), Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Arkadaş Yayınevi. 5. Kıncal,R.(2015). Eğitim Bilimine Giriş,Grafiker Yayınları. 6. Saylan,N. (2015. Eğitim Bilimine Giriş, N.Saylan (Ed), Ankara: Anı yayıncılık 7. Sönmez, V. (2017). Eğitim Bilimine Giriş , V. Sönmez (Ed), Ankara: Anı Yayıncılık 8. Tanrıöğen,A.; Sarpkaya,R. (2009). Eğitim Bilimine Giriş, A.Tanrıöğen, R.Sarpkaya (Ed), Ankara: Anı Yayıncılık. 9. Oktay,A.(2014). Eğitim Bilimine Giriş, A.Oktay (Ed), Ankara: Pegem Yayıncılık 10. Şişman,M. (2016), Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Pegem Yayıncılık 11. Celep,C.(2014). Eğitim Bilimine Giriş, C. Celep (Ed).Ankara: Anı Yayıncılık. 12. Yavuz,M. (2018). Eğitim Bilimine Giriş, M.Yavuz (Ed). Ankara Anı Yayıncılık 13. Gözütok, D. (2006), Öğretmenliğimi Geliştiriyorum, Ankara: Siyasal Yayıncılık

Notlar

Eğitimle ilgili internet ya da dergilerdeki bütün bilimsel makaleler, tezler, raporlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitimle ilgili temel kavramları (eğitim, öğretim,öğrenme vb.) tanımlar
ÖÇ02 Eğitimle ilgili temel kavramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder
ÖÇ03 Öğretmenlik mesleğini, meslekleşme koşullarını ve özelliklerini kavrar
ÖÇ04 Öğretmenlerin sahip olması gereken özellikleri açıklar
ÖÇ05 Eğitimin psikolojik,sosyal,ekonomik, felsefi ve hukuksal temellerini analiz eder
ÖÇ06 Eğitimde ve öğretimde öğretmenin görev ve sorumluluklarını açıklar
ÖÇ07 Türk eğitim sistemindeki yeni eğilimleri kavrar
ÖÇ08 Türk eğitim sisteminin sorunlarını değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak eğitim programı ve öğretim bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlk, orta ve lise öğretim programlarını bütünlük içerisinde değerlendirir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Program geliştirme alanında yapılmış bilimsel bir yayını (makale, tez, bildiri ) değerlendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleğinde kullanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretimi geliştirme anacıyla plan hazırlayarak uygular
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretimle ilgili bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde öğrencilere rehberlik eder. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar yapar 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim programı ve öğretim alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Program geliştirmeyle ilgili yurtdışı kaynakları takip eder
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar-I Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
2 Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar-II Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
3 Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri, ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4 Öğretmenlik mesleği ve genel özellikleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 Ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6 Etkili bir öğretmenin sahip olması gereken mesleki ve kişisel özellikler Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 Okul ve sınıf ortamı Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Eğitimin psikolojik ve sosyal temelleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 Eğitimin ekonomik, hukuksal ve feslefi temelleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Yirmi birinci yüzyılda eğitimde yeni eğilimler Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Kitle iletişim araçları ve eğitim Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri -I(okul öncesi, ilkokul) Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri -II(ortaokul, lise) Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri -III(yükseköğretim, yaygın eğitim) Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS