Genel Bilgi
Kod | FELH701 |
Ad | Felsefenin Temel Kavram ve Problemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Bilimsel Hazırlık |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitimin neliği hakkında eğitim felsefesine ilişkin görüşlere dayalı çözümlemeler yapabilmek, teorilerle uygulamalar arasındaki problemleri bireysel ve toplumsal düzeyde değerlendirip eleştirel bir tutum alabilme; insanın amaçlarıyla eğitimin tarzı ve yönü arasındaki bağıntıları tarihsel ve güncel tartışmalar içinden kurabilmek.
Dersin İçeriği
Eğitimin tarihsel süreçte felsefi problem alanı olarak nasıl ele alındığı filozofların görüşleri doğrultusunda incelenecek ayrıca bu sorunların günümüzde nasıl bir şekil aldığı tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Mustafa Günay, Metinlerle Felsefeye Giriş
Notlar
-Uygur, Nermi , Felsefenin Cagrisi, Istanbul:YKY Publications.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Felsefi düşünüşü kazanır |
ÖÇ02 | Felsefenin konu ve problemlerini tanır |
ÖÇ03 | Felsefe bilgisini diğer bilgilerden ayırt eder |
ÖÇ04 | Çeşitli filozofların görüşlerini karşılaştırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Felsefe Nedir | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı | |
2 | temel kavramlar | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | |
3 | Bilgi felsefesi | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | |
4 | akılcılık | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | |
5 | empirizm | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | |
6 | Bilim felsefesi | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | |
7 | nesnellik | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | |
8 | pozitivizm | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | |
9 | yorumcu gelenek | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | |
10 | ontoloji | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | |
11 | materyalizm and idealizm | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | |
12 | Sanat | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | |
13 | Ahlak | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | |
14 | Siyaset felsefesi | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | |
15 | Günümüz problemleri | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | |
16 | Final 1 | yazılı sınav | |
17 | Final 2 | yazılı sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 8 AKTS |