Genel Bilgi
Kod | FDB843 |
Ad | İslam Düşüncesinin Sorunları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TUNA TUNAGÖZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Klasik dönem İslam düşüncesinin mahiyetinin, sorunlarının ve güncel değerinin bilinmesi.
Dersin İçeriği
Klasik dönem İslam düşüncesinin mahiyeti, sorunları ve güncel değeri
Dersin Ön Koşulu
Kelam, İslam Felsefesi ve Tasavvuf dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak.
Kaynaklar
Ömer Türker - İslam Düşünce Gelenekleri (Kelam-Felsefe-Tasavvuf) Muhammed A. el-Cabiri, Çağdaş İslam Düşüncesinde Yeniden Yapılanma Muhammed A. el-Cabiri, Felsefi Mirasımız ve Biz
Notlar
Bayram Ali Çetinkaya (ed.) - Doğu’dan Batı’ya Düşüncenin Serüveni 9 (Çağdaş İslam Düşüncesi 1) Bayram Ali Çetinkaya (ed.) - Doğu’dan Batı’ya Düşüncenin Serüveni 10 (Çağdaş İslam Düşüncesi 2)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kelamın klasik dönemdeki sorunlarını bilmek ve güncel değeri hakkında fikir yürütmek. |
ÖÇ02 | İslam felsefesinin klasik dönemdeki sorunlarını bilmek ve güncel değeri hakkında fikir yürütmek. |
ÖÇ03 | Tasavvufun klasik dönemdeki sorunlarını bilmek ve güncel değeri hakkında fikir yürütmek. |
ÖÇ04 | İslam düşüncesinin ihtilaf noktaları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanyazın araştırması yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İslam Düşüncesinin Unsurları: Kelam | Kitapların ilgili bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İslam Düşüncesinin Unsurları: Felsefe | Kitapların ilgili bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İslam Düşüncesinin Unsurları: Tasavvuf | Kitapların ilgili bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Klasik Kelamın Sorunları | Kitapların ilgili bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Klasik Felsefenin Sorunları | Kitapların ilgili bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Klasik Tasavvufun Sorunları | Kitapların ilgili bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İslam Düşüncesinin Unsurları Arasındaki Çekişmeler | Kitapların ilgili bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İşlenen kısımların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | İslam Düşüncesinin Özgünlüğü: Fizik | Kitapların ilgili bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İslam Düşüncesinin Özgünlüğü: Metafizik | Kitapların ilgili bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İslam Düşüncesinin Özgünlüğü: Ahlak | Kitapların ilgili bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Türkiye’de İslam Düşüncesinin Konumu: Muhafazalar ve Sekülerler Nezdinde İslam Felsefesi | Kitapların ilgili bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İslam Düşüncesinin Güncel Değeri: Fizik | Kitapların ilgili bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İslam Düşüncesinin Güncel Değeri: Metafizik | Kitapların ilgili bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İslam Düşüncesinin Güncel Değeri: Ahlak | Kitapların ilgili bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen kısımların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen kısımların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |