FDB843 İslam Düşüncesinin Sorunları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB843
Ad İslam Düşüncesinin Sorunları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TUNA TUNAGÖZ


Dersin Amacı / Hedefi

Klasik dönem İslam düşüncesinin mahiyetinin, sorunlarının ve güncel değerinin bilinmesi.

Dersin İçeriği

Klasik dönem İslam düşüncesinin mahiyeti, sorunları ve güncel değeri

Dersin Ön Koşulu

Kelam, İslam Felsefesi ve Tasavvuf dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak.

Kaynaklar

Ömer Türker - İslam Düşünce Gelenekleri (Kelam-Felsefe-Tasavvuf) Muhammed A. el-Cabiri, Çağdaş İslam Düşüncesinde Yeniden Yapılanma Muhammed A. el-Cabiri, Felsefi Mirasımız ve Biz

Notlar

Bayram Ali Çetinkaya (ed.) - Doğu’dan Batı’ya Düşüncenin Serüveni 9 (Çağdaş İslam Düşüncesi 1) Bayram Ali Çetinkaya (ed.) - Doğu’dan Batı’ya Düşüncenin Serüveni 10 (Çağdaş İslam Düşüncesi 2)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kelamın klasik dönemdeki sorunlarını bilmek ve güncel değeri hakkında fikir yürütmek.
ÖÇ02 İslam felsefesinin klasik dönemdeki sorunlarını bilmek ve güncel değeri hakkında fikir yürütmek.
ÖÇ03 Tasavvufun klasik dönemdeki sorunlarını bilmek ve güncel değeri hakkında fikir yürütmek.
ÖÇ04 İslam düşüncesinin ihtilaf noktaları hakkında bilgi sahibi olmak.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanyazın araştırması yapar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İslam Düşüncesinin Unsurları: Kelam Kitapların ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 İslam Düşüncesinin Unsurları: Felsefe Kitapların ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 İslam Düşüncesinin Unsurları: Tasavvuf Kitapların ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Klasik Kelamın Sorunları Kitapların ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Klasik Felsefenin Sorunları Kitapların ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Klasik Tasavvufun Sorunları Kitapların ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 İslam Düşüncesinin Unsurları Arasındaki Çekişmeler Kitapların ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar İşlenen kısımların okunması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 İslam Düşüncesinin Özgünlüğü: Fizik Kitapların ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 İslam Düşüncesinin Özgünlüğü: Metafizik Kitapların ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 İslam Düşüncesinin Özgünlüğü: Ahlak Kitapların ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Türkiye’de İslam Düşüncesinin Konumu: Muhafazalar ve Sekülerler Nezdinde İslam Felsefesi Kitapların ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 İslam Düşüncesinin Güncel Değeri: Fizik Kitapların ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 İslam Düşüncesinin Güncel Değeri: Metafizik Kitapların ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 İslam Düşüncesinin Güncel Değeri: Ahlak Kitapların ilgili bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenen kısımların okunması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenen kısımların okunması Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2022 09:11