FDB804 Kişilik ve Dinsel Yaşayış

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB804
Ad Kişilik ve Dinsel Yaşayış
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN KAYIKLIK


Dersin Amacı

Kişilik ile dinsel yaşayış arasındaki ilişkiyi belirlemek

Dersin İçeriği

Kişiliğin dinî yaşayışla ilişkisi

Dersin Ön Koşulu

Önkoşul yok

Kaynaklar

Kişilik: Psikoloji Biliminin İnsan Doğasına Dair Söyledikleri, Jerry M. Burger, Kaknüs Yayınları

Notlar

Kişilik Kuramları Prof. Dr. Banu Yazgan İnanç, Esef Ercüment Yerlikaya PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kişiliği tanımlar, açıklar ve değerlendirir.
ÖÇ02 Kişiliğin boyutları üzerinde tartışmalar yapabilir.
ÖÇ03 Dini ve dindarlığı psikolojik açıdan tanımlayabilir.
ÖÇ04 Dinle kişilik arasındaki ilişkiyi tespit eder
ÖÇ05 Kişiliğin boyutlarını tanımlar
ÖÇ06 Kişilik gelişimini bilir, açıklar ve değerlendirebilir.
ÖÇ07 Dindarlık ile kişiliği ilişkilendirir, aradaki bağı bilimsel açıdan tartışır.
ÖÇ08 Kişilik kuramlarının din anlayışını tartışır
ÖÇ09 Kişilikten dindarlığa ve dindarlıktan kişiliğe etkileşimi açıklar
ÖÇ10 Kişiliğin gelişimi sürecinde dinin etkilerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanyazın araştırması yapar. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 1
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 1
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 1
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 1
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kişilik Nedir? Kaynak okumaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Kişiliğin boyutları Kaynak okumaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Din Nedir? Kaynak okumaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Din ve insan Kaynak okumaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Dinsel yaşayış nedir? Kaynak okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Dinsel tecrübe nedir? Kaynak okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kişilik Kuramları Kaynak okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Kaynak okumaları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kişiliğin gelişimi Kaynak okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kişilik-dindarlık ilişkisi Kaynak okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kişilik ve dindarlık Kaynak okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kişilikten dindarlığa Kaynak okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Dindarlıktan kişiliğe Kaynak okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Kişiliğin boyutları ve dindarlık Kaynak okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dindarlığın boyutları ve kişilik Kaynak okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okumaları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okumaları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS