FDB803 Bireysel Gelişim ve Dinsel Yaşayış

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB803
Ad Bireysel Gelişim ve Dinsel Yaşayış
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN KAYIKLIK


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencinin; Gelişim Psikolojisinin temel yapısını, gelişim dönemlerini, öne çıkan özellikleriyle kavrayarak bunları dinsel gelişimle ilişkili olarak analiz edebilmesidir.

Dersin İçeriği

bireysel gelişim teorileri, gelişim dönemleri, gelişimin doğası ve dinsel yaşayış.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşul Yok

Kaynaklar

Gelişim Psikolojisi, Hatice Ergin, Hatice Ergin, S. Armağan Yıldız, Nobel Akademik Yayıncılık

Notlar

Gelişim Psikolojisi Yetişkinlik-Yaşlılık-Ölüm Prof. Dr. Bekir Onur İMGE KİTABEVİ YAYINLARI


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gelişim Psikolojisini kavram olarak tanımlayabilecek.
ÖÇ02 Gelişim kuramlarını tanıyacak.
ÖÇ03 Bilişsel gelişim ve dini gelişim ilişkisini kurabilecek
ÖÇ04 Sosyal gelişimi temel özellikleriyle kavrayacak ve bunun dinsel gelişime etkisini analiz edebilecek
ÖÇ05 Zihinsel ve duygusal gelişimi tanıyacak ve dini gelişimle ilişkisini kavrayacak.
ÖÇ06 Bebeklik ve ilk çocukluk dönemi gelişim özelliklerini dinsel gelişim bağlamında analiz edebilecek
ÖÇ07 Okul önecesi ve okul dönemi çocuğundaki gelişimi dinsel gelişime paralel olarak inceleyebilecek.
ÖÇ08 Ergenlik dönemi, kimlik oluşturma ve dini yaşantıyı çok boyutlu anlamlandırabilecek
ÖÇ09 Yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerinin temel özelliklerini bilerek bunları dini yaşayışla ilişkilendirebilecek.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanyazın araştırması yapar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 1
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 1
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 2
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 2
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gelişim Psikolojisine Giriş İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Gelişm Kuramlarının Tanımlanması İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bilişsel Gelişim ve Dinsel Gelişim İlişkisi İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Duygusal Gelişim ile Dinsel Gelişim İlişkisi İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ahlaki Gelişim ve Dinsel Gelişim İlişkisi İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sosyal Gelişim ve Dinsel Gelişim İlişkisi İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Çocuklukta Dinsel İnancın Ortaya Çıkışı İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Okul Çağı Gelişimi ve Dinsel Gelişim İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ergenlik Dönemi ve Dinsel Gelişim İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Gençlik Dönemi ve Dinsel Yaşayış İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 İlk Yetişkinlik Dönemi ve Dinsel Yaşayış İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Orta Yaş Dönemi ve Dinsel Yaşayış İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Yaşlılık ve Din Anlayışı İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İleri Yaşlılık Dönemi ve Dini Yaşayış İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS