Genel Bilgi
Kod | FDB795 |
Ad | Din Eğitiminin Uygulama Alanları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK |
Dersin Amacı / Hedefi
Örgün ve yaygın din eğitiminin uygulama alanlarını incelemektir.
Dersin İçeriği
Örgün ve yaygın din eğitimi kurumlarında yapılan din eğitimi faaliyetleriyle ilgili teorik ve pratik bilgileri içerir.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012.
Notlar
Orhan Demir, Yetiştirme Yurdu Gençliği ve Din Eğitimi, Düşünce Kitabevi Yay., İstanbul 2004. Abdurrahman Dodurgalı, Ailede Çocuğun Din Eğitimi, İFAV Yay., İstanbul 1998. Hüseyin Yılmaz, Camilerin Eğitim Fonksiyonu, DEM Yay., İstanbul 2005. Zeynep N. Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, DEM Yay., İstanbul 2004. Mustafa Köylü, Yetişkin Din Eğitiminin Teorik Temelleri, Etüt Yay., Samsun 2000. Şuayip Özdemir, Cezaevlerinde Din Eğitimi, Arı Sanat Yay., İstanbul 2006.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Örgün ve yaygın din eğitimi kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Örgün ve yaygın eğitim kurumlarındaki din eğitimi ortamlarını bilir. |
ÖÇ03 | Örgün ve yaygın eğitim kurumlarındaki din eğitiminin amaçlarını bilir. |
ÖÇ04 | Örgün ve yaygın eğitim kurumlarındaki din eğitiminin amaçlarındaki ortak ve farklı olan yönleri ayırt eder. |
ÖÇ05 | Örgün ve yaygın eğitim kurumlarındaki din eğitiminin amaç, gerekçe ve niteliklerini değerlendirir. |
ÖÇ06 | Örgün ve yaygın din eğitimiyle ilgili temel eğitimsel yaklaşımları bilir. |
ÖÇ07 | Örgün ve yaygın din eğitiminde göz önünde bulundurulması gereken genel ilkeleri değerlendirir. |
ÖÇ08 | Örgün ve yaygın din eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri bilir ve uygular. |
ÖÇ09 | Örgün ve yaygın din eğitiminde kullanılabilecek materyaller geliştirir. |
ÖÇ10 | Örgün ve yaygın din eğitimi öğretim programları hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul ve din eğitimi: Amaç, program, değerlendirme | Din Eğitimi El Kitabı, ss. 80-104. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Okulda din eğitimi: Yöntem ve araç-gereç | Din Eğitimi El Kitabı, ss. 80-104. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
3 | Camide din eğitimi: Hutbe | Hüseyin Yılmaz, Camilerin Eğitim Fonksiyonu, DEM Yay., İstanbul 2005. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Camide din eğitimi: Vaazlar | Hüseyin Yılmaz, Camilerin Eğitim Fonksiyonu, DEM Yay., İstanbul 2005. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kur'an öğretimi ve din eğitimi | Din Eğitimi El Kitabı, ss. 339-368. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Kur'an kursları: Yasal dayanakları, gelişmeleri, çeşitleri | Din Eğitimi El Kitabı, ss. 339-368. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kur'an kursları: Program, ders kitapları, öğreticilerin nitelikleri | Din Eğitimi El Kitabı, ss. 339-368. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Hastanelerde din eğitiminin imkanı | Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Cezaevlerinde Din Eğitimi | Şuayip Özdemir, Cezaevlerinde Din Eğitimi, Arı Sanat Yay., İstanbul 2006. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Aile İrşat Büroları ve din eğitimi | Saadettin Özdemir, 'Dini Sosyal Hizmet Alanları', Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012, ss. 394-420. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Huzurevlerinde din eğitimi | Saadettin Özdemir, 'Dini Sosyal Hizmet Alanları', Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012, ss. 394-420. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Korunmaya muhtaç çocukların bulundukları ortamlarda din eğitimi I | Saadettin Özdemir, 'Dini Sosyal Hizmet Alanları', Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012, ss. 394-420. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Korunmaya muhtaç çocukların bulundukları ortamlarda din eğitimi II | Saadettin Özdemir, 'Dini Sosyal Hizmet Alanları', Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012, ss. 394-420. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | Ailede din eğitimi | Abdurrahman Dodurgalı, Ailede Çocuğun Din Eğitimi, İFAV Yay., İstanbul 1998. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |