FDB795 Din Eğitiminin Uygulama Alanları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB795
Ad Din Eğitiminin Uygulama Alanları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK


Dersin Amacı / Hedefi

Örgün ve yaygın din eğitiminin uygulama alanlarını incelemektir.

Dersin İçeriği

Örgün ve yaygın din eğitimi kurumlarında yapılan din eğitimi faaliyetleriyle ilgili teorik ve pratik bilgileri içerir.

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012.

Notlar

Orhan Demir, Yetiştirme Yurdu Gençliği ve Din Eğitimi, Düşünce Kitabevi Yay., İstanbul 2004. Abdurrahman Dodurgalı, Ailede Çocuğun Din Eğitimi, İFAV Yay., İstanbul 1998. Hüseyin Yılmaz, Camilerin Eğitim Fonksiyonu, DEM Yay., İstanbul 2005. Zeynep N. Özeri, Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, DEM Yay., İstanbul 2004. Mustafa Köylü, Yetişkin Din Eğitiminin Teorik Temelleri, Etüt Yay., Samsun 2000. Şuayip Özdemir, Cezaevlerinde Din Eğitimi, Arı Sanat Yay., İstanbul 2006.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Örgün ve yaygın din eğitimi kavramlarını tanımlar.
ÖÇ02 Örgün ve yaygın eğitim kurumlarındaki din eğitimi ortamlarını bilir.
ÖÇ03 Örgün ve yaygın eğitim kurumlarındaki din eğitiminin amaçlarını bilir.
ÖÇ04 Örgün ve yaygın eğitim kurumlarındaki din eğitiminin amaçlarındaki ortak ve farklı olan yönleri ayırt eder.
ÖÇ05 Örgün ve yaygın eğitim kurumlarındaki din eğitiminin amaç, gerekçe ve niteliklerini değerlendirir.
ÖÇ06 Örgün ve yaygın din eğitimiyle ilgili temel eğitimsel yaklaşımları bilir.
ÖÇ07 Örgün ve yaygın din eğitiminde göz önünde bulundurulması gereken genel ilkeleri değerlendirir.
ÖÇ08 Örgün ve yaygın din eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri bilir ve uygular.
ÖÇ09 Örgün ve yaygın din eğitiminde kullanılabilecek materyaller geliştirir.
ÖÇ10 Örgün ve yaygın din eğitimi öğretim programları hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okul ve din eğitimi: Amaç, program, değerlendirme Din Eğitimi El Kitabı, ss. 80-104. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Okulda din eğitimi: Yöntem ve araç-gereç Din Eğitimi El Kitabı, ss. 80-104. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
3 Camide din eğitimi: Hutbe Hüseyin Yılmaz, Camilerin Eğitim Fonksiyonu, DEM Yay., İstanbul 2005. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Camide din eğitimi: Vaazlar Hüseyin Yılmaz, Camilerin Eğitim Fonksiyonu, DEM Yay., İstanbul 2005. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Kur'an öğretimi ve din eğitimi Din Eğitimi El Kitabı, ss. 339-368. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Kur'an kursları: Yasal dayanakları, gelişmeleri, çeşitleri Din Eğitimi El Kitabı, ss. 339-368. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Kur'an kursları: Program, ders kitapları, öğreticilerin nitelikleri Din Eğitimi El Kitabı, ss. 339-368. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Hastanelerde din eğitiminin imkanı Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Cezaevlerinde Din Eğitimi Şuayip Özdemir, Cezaevlerinde Din Eğitimi, Arı Sanat Yay., İstanbul 2006. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Aile İrşat Büroları ve din eğitimi Saadettin Özdemir, 'Dini Sosyal Hizmet Alanları', Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012, ss. 394-420. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
12 Huzurevlerinde din eğitimi Saadettin Özdemir, 'Dini Sosyal Hizmet Alanları', Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012, ss. 394-420. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Korunmaya muhtaç çocukların bulundukları ortamlarda din eğitimi I Saadettin Özdemir, 'Dini Sosyal Hizmet Alanları', Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012, ss. 394-420. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Korunmaya muhtaç çocukların bulundukları ortamlarda din eğitimi II Saadettin Özdemir, 'Dini Sosyal Hizmet Alanları', Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012, ss. 394-420. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Ailede din eğitimi Abdurrahman Dodurgalı, Ailede Çocuğun Din Eğitimi, İFAV Yay., İstanbul 1998. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Din Eğitimi El Kitabı, Ed.: R. Doğan-R. Ege, Grafiker Yay., Ankara 2012. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.01.2023 08:47