FDB736 Dinsel Gruplar Arası İlişkiler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB736
Ad Dinsel Gruplar Arası İlişkiler
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NESİBE ESEN ATEŞ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencinin dinsel grupların temel dinamiklerini kavraması, dinsel grup üyesi olmanın psikolojik ve kültürel alt yapısı hakkında bilgi sahibi olması ve çevresindeki dinsel grupları birbirinden ayırarak birbirleri olan ilişkilerini analiz edebilmesidir.

Dersin İçeriği

stereotip kavramı, birey temelli stereotipler, toplum temelli stereotipler, grup kavramı, dninî grup, iç grup- dış grup, dini gruplar ve ön yargı, dinî grup dinamikleri

Dersin Ön Koşulu

ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Asım Yapıcı, Din Kimlik ve Önyargı: Biz ve Onlar, 2004, Adana: Karahan Kitabevi.

Notlar

Fatma Baynal, Kadınların dini gruplara yönelim nedenleri ve dini grupların psiko-sosyal ve dini-manevi etkileri, 2016, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grup ve dinsel grup kavramlarını derinlemesine kavrar.
ÖÇ02 İç grup ve dış grup kavramlarını kavrar.
ÖÇ03 Dinsel grupların oluşum süreçleri hakkında fikir sahibi olur.
ÖÇ04 Dinsel grupların temel dinamiklerini analiz edebilir.
ÖÇ05 Dinsel gruba üye olmanın altında yatan temel güdüleri analiz edebilir.
ÖÇ06 Ön yargıların oluşumunu ve kaynaklarını öğrenir.
ÖÇ07 Dinsel gruba aidiyetten kaynaklanan ön yargıları ayırt edebilir.
ÖÇ08 Dinsel gruplar arasındaki ilişkilerin niteliğini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Grup, iç grup, dış grup kavramları ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Sosyal psikolojik bir kavram olarak gruplar ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Grupların oluşum süreci ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Dinsel Grupların sosyal psikolojik alt yapısı ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Dinsel grupların kültürel ve ekonomik yapısı ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Bireyi bir dinsel gruba üye olmaya götüren güdüler. ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Bireyi bir gruptan ayrılmaya götüren güdüler. ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ön yargı kavramı ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ön yargıların psikolojik kaynakları ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Bir gruba aidiyetten kaynaklanan ön yargılar. ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Grup kaynaklı stereotiplerin davranışa dönüşüm süreci ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Dinsel gruplarda sık görülen ötekine yönelik ön yargılar ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Ön yargıların din odaklı iç grup üzerindeki fonksiyonu ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Ön yargıların dinsel gruplar arası ilişkilerdeki fonksiyonu. ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS